ראש מינהלת הסדרת השידורים דורלי אלמגור התפטרה

אלמגור, ששימשה גם כיועצת המשפטית למועצת הכבלים והלוויין, היתה מצויה במתיחות קשה מול יו"ר המועצה ניצן חן, שביקש לפצל את תפקידה ■ חן: "התפטרותה נועדה להקדים תרופה למכה ולמנוע את בירור הטענות כלפיה"

היריבות במועצת הכבלים והלוויין הכריעה את ראש מינהלת הסדרת השידורים: עו"ד דורלי אלמגור, המשמשת גם כיועצת המשפטית למועצת הכבלים והלוויין, הגישה היום (ג') את התפטרותה אחרי למעלה מעשור - כך נודע ל"גלובס".

אלמגור הודיעה על כך היום לעובדי המינהלת. "שאיפתי היתה ונותרה לעבוד במקום בו אוכל לממש את כישוריי, באווירה מקצועית ועניינית, שבמסגרתה אוכל לקדם באופן מיטבי את הנושאים שבהם אני עוסקת. תחושתי היא כי מיציתי אפשרות זו במקום עבודתי בתנאים הנוכחיים", כתבה.

אלמגור היתה מצויה בשנתיים האחרונות במתיחות קשה מול יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן. במכתב שששלחה לעובדי המינהלת כתבה אלמגור: "את הדברים שהיו לי לומר בכל הנוגע לפעולותיו של יו"ר המועצה הנוכחי, מר חן, מסרתי למבקר המדינה. חיוני בעיניי כי תקויים בדיקה עצמאית ובלתי תלויה בידי מבקר המדינה, ואני בטוחה כי בתום בדיקתו יופקו המסקנות והלקחים הנכונים".

כפי שנחשף ב"גלובס", אלמגור שטחה בפני מבקר המדינה שורת טענות על התנהלות של חן אותה כינתה "לא חוקית". יו"ר המועצה, מצידו, מבקש לפצל את תפקידה של אלמגור, וטוען כי אין זה ראוי שהיא תשמש גם כיועצת משפטית. בעקבות התלונות ההדדיות החלו מבקר המדינה, מבקר משרד התקשורת והיועץ המשפטי לממשלה בבדיקת הנושא.

במכתבה כתבה אלמגור: "במשך למעלה מעשור ליוויתי את עבודת מועצת הכבלים והלוויין כראש אגף השידורים, ובשנים האחרונות כמנהלת המינהלת. בשנים אלה היתה לי ההזדמנות והזכות לעמוד להיות מעורבת בהסדרתו של תחום השידורים הרב-ערוציים בצמתיו המשמעותיים ביותר. תחום זה מרתק במורכבותו, וחיזוקו המתמיד תוך שמירת זכויותיהם של ציבורי מנויי הטלוויזיה עמדו לנגד עיניי כל העת".

במכתב ששלחה אלמגור למבקר המדינה טענה כי חן פועל בניגוד למינהל תקין, מסתיר מידע מהמועצה שהוא עומד בראשה ולא אוכף את מחוייבויות בעלי הרישיון באשר להפקות מקור.

ניצן חן מסר בתגובה: "אני סבור כי בנסיבות שנוצרו מדובר בצעד מחוייב המציאות. לא נותר לי אלא לאחל לאלמגור הצלחה בהמשך דרכה המקצועית. אלמגור, שכהונתה כיועצת המשפטית עמדה בסתירה להנחייתו המפורשת של היועץ המשפטי לממשלה, נהגה במשך תקופה ארוכה בניגוד לכללי מינהל תקין וכללי התקשי"ר, תוך שהיא מנסה להכתיב למועצה ציבורית החלטות בנושא מדיניות ולכפות את דעתה גם בנושאים שאינם משפטיים".

חן טוען כי "התפטרותה של אלמגור באה רק בעקבות בקשתי מנציב שירות המדינה לפתוח נגדה בחקירה משמעתית ובהליך בדיקה באשר למידת התאמתה להמשיך ולכהן בתפקידה. כל בר-דעת מבין כי חרף ההשמצות המפורטות במכתבה, התפטרותה נועדה להקדים תרופה למכה ולמנוע את בירור הטענות כלפיה".