ברקליס מסמן את היעד הבא: "הדולר יעלה מעל 4 שקלים"

במחלקת הטכנית בבנק הבריטי מכנים את השלמת תבנית היפוך והתבססות מעל 3.8 שקלים - "תרחיש היפוך מגמה קלאסי" ■ מעריכים שהדולר יעלה ל-3.94 שקלים ומשם ימשיך מעל 4 שקלים

לאחר פריצת ההתנגדות ב-3.816 שקלים, במחלקה הטכנית בבנק הבריטי ברקליס מתחזקת ההערכה כי הדולר יזנק לעבר 3.94 שקלים ואף 3.98 שקלים, אם כי האנליסטים לא פוסלים אפשרות שהדולר יעלה מעל 4 שקלים. כך עולה מסקירה ששיגר ברקליס ללקוחותיו, אשר הגיעה לידי "גלובס".

כזכור, לפני שבוע סימן ברקליס בפני לקוחותיו כי אם הדולר יסגור מעל 3.816 שקלים, הוא ימשיך לעלות לכיוון ה-3.95 שקלים. עקב התחזקות הדולר בעולם התחזק המטבע האמריקני גם מול השקל ואתמול נקבע היציג בשיא של 9 חודשים - 3.87 שקלים.

"פריצת הצמד דולר-שקל לשיא של 9 חודשים, לאחר ההתבססות מעל ממוצע נע 200 כמו גם השלמת תבנית היפוך 'ראש וכתפיים' - הינה תרחיש היפוך מגמה קלאסי", כתבו הכלכלנים בסקירתם העדכנית. "ההתבססות מעל 3.8 שקלים הינה שורית ומאותתת - לכל הפחות - על ראלי לכיוון ה-3.94/3.98 שקלים. עם זאת, אנו מתייחסים לרמת 4.055/4.073 שקלים כרמה שאותה ניתן לכבוש באותה סבירות".

דברים אלה מהווים שינוי בעמדתו של ברקליס, אשר היה ידוע בעמדתו השורית על השקל. בכלל, בנקים זרים החלו לקנות דולרים עוד מרמה של 3.75 שקלים מוקדם יותר החודש. הזרים מיישרים קו עם שוק המט"ח העולמי, שם מתחזק הדולר במקביל לירידות בשוקי המניות, במהלך קלאסי של רתיעה מסיכון ובריחה לנכסים בטוחים יותר.

[לאתר המט"ח]

ברקליס
 ברקליס