גאידמק מחפש ניקוי במקור

לקראת שידור הכתבה הערב ב"המקור", שעה 21:00, ערוץ 10

ארקדי גאידמק, זוכרים? האיש שפלש לחיינו בסערה, שבתוך כמה חודשים לא היה ילד בארץ שלא הכיר את שמו, שעורר עליו את זעמו של הממסד והיטיב עם ההמונים; האיש ששפך כמות מזומנים אדירה על בית"ר ירושלים, על חברות שונות ומשונות; שבנה כפר נופש לתושבי הצפון בעת המלחמה; שצעד בטדי, דגל בית"ר על גבו, והוכיח שאפשר ללמוד לקלל בעברית לפני שאפשר לדבר בה.

מה אנחנו בעצם יודעים עליו? על ההסתבכות שלו בצרפת בעקבות עסקאות-נשק מפוקפקות כביכול ידענו כבר קודם, כך גם על החשדות שהבשילו לכתב אישום נגדו בנושא הלבנת הון. אבל, תודו, לא הרבה יותר מכך.

האם כישלונו של גאידמק להתערות בעסקים ובפוליטיקה הישראלית מעיד על חוכמתנו כציבור? על העובדה שלמרות הכל אי-אפשר לקנות אותנו בכסף? או שאפשר לקנות אותנו - אבל לא לבנות על כך שביום פקודה נספק את הסחורה?

אמרו שהוא בעצם נציג של אימפריה גדולה הרבה יותר, אחר-כך אמרו שהוא קורס, הסיבה הרשמית לעזיבה הפתאומית של ישראל הוסברה במצבו הבריאותי, אבל האם לא שימש אפילו זה גם תירוץ לבריחה מאימת הדין?

על אף אחת מהשאלות האלה לא יענו בצורה מלאה בתוכנית "המקור" שתשודר הערב (ד') בערוץ 10, אבל הראיון עם גאידמק שמחפש "ניקוי במקור" יהיה מרתק בכל זאת, ולו רק מפני שהאיש אינו נמנה עם אלה השומרים את מחשבותיהם לעצמם.

הוא מאוכזב, פגוע, כועס ולא מתגעגע. האמת? גם אנחנו לא. כלומר לא אליו - אבל אל עפר שלח, רביב דרוקר ואנשי "המקור" הטובה מאוד, שחוזרים אלינו הערב לעונה חדשה ומרתקת.