החרפה במאבק העוזרים המשפטיים: יקיימו מחר שביתת אזהרה

מדובר בשביתה בת יום אחד, שבעקבותיה ייתכנו שיבושים ועיכובים בעבודת בתי המשפט ■ העוזרים דורשים לבטל את תקופת ההעסקה הקצובה ולחתום על הסכם קיבוצי

מחאת העוזרים המשפטיים של השופטים על תנאי העסקתם בשירות המדינה מחריף: מחר (ה') הם צפויים לקיים לראשונה שביתת אזהרה בת יום אחד, ולא יגיעו לעבודה.

עו"ד שי תקן, יו"ד אגף התארגנות עובדים בהסתדרות, הודיע אתמול (ג') למנהל בתי המשפט, משה גל, על השביתה, שבעקבותיה ייתכנו שיבושים ועיכובים בעבודת בתי המשפט ובדיונים.

הדרישה המרכזית של העוזרים היא להסיר את המגבלה על תקופת העסקתם, העומדת כיום על 4 שנים. לאחר תקופה זו הם מפוטרים, ללא קשר לטיב עבודתם.

עו"ד תקן אמר היום (ד'): "מדובר בשביתת אזהרה. אנו מקווים שזה יהיה הצעד הארגוני האחרון שנצטרך לעשות. אנו קוראים למשרד האוצר ולהנהלת בתי המשפט לכבד את זכות ההתארגנות של העוזרים המשפטיים ואת זכותם להסכם קיבוצי".

עו"ד יניב לוזון, נציג מחוז חיפה בוועד הארצי של העוזרים המשפטיים וחבר בצוות המשא-ומתן, מותח ביקורת נוקבת על התנהלות הנהלת בתי המשפט במשא-ומתן עם העוזרים.

"הנהלת בתי המשפט ומשרד האוצר חזרו בהם מהסכמות שהגיעו אליהן עם ועד העוזרים", הוא טוען. לדבריו, הם הציעו מתווה להסדר שלפיו תבוטל מגבלת השנים וייחתם הסכם קיבוצי, אך הם חזרו בהם, ומנהל בתי המשפט, משה גל, ביקש "להכתיב לנו תנאים בלתי מקובלים, שכללו חוזה ל-8 שנים ופגיעה בשכרנו".

"דרישות לא סבירות"

במכתב ששלחה לפני כשבוע הנהלת בתי המשפט לעוזרים נכתב כי "דרישות העוזרים המשפטיים המיוצגים על-ידי ההסתדרות הן דרישות לא סבירות. התפקיד מתאים לעורכי דין מצטיינים בתחילת דרכם, המבקשים להשתלב בעשייה השיפוטית כחלק מהכשרתם המקצועית לתקופה קצובה, אשר לאחריה תהא להם שאיפה להתפתח ולהתקדם. לפיכך ההעסקה במשרה זו ראוי שתהא קצובה בזמן".

עוד נכתב כי "קביעת תנאי סף למשא-ומתן בדמות ביטול קציבת משך ההעסקה במסגרת הסכם קיבוצי, וזאת תוך התחייבות לשמירה על רמת השכר הנוכחית, אינה מאפשרת את המשך המשא-ומתן".

מהנהלת בתי המשפט נמסר היום כי "להנהלה לא נותר אלא להצטער על הודעת השביתה של העוזרים המשפטיים, אשר עומדת להתרחש מבלי שמוצה הליך המשא-ומתן".

22
 22