פרשת הריגול נחשפת: אמיר מחול מסר מידע סודי לחיזבאללה

לביהמ"ש הוגש היום כתב אישום נגד אמיר מחול, ערבי-ישראלי בן 52 ואיש ציבור בולט במגזר הערבי, בגין ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשר וסיוע לאויב במלחמה ■ עם הגשת האישום הוסר איסור הפרסום על פרטי הפרשה

אמיר מחול קיים מגע עם סוכני חוץ מטעם ארגון חיזבאללה, קשר קשר וסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל. כל זאת, בדרך של מסירת ידיעות סודיות ומתוך כוונה לפגוע בביטחון המדינה - כך נטען בכתב אישום בגין ריגול חמור שהוגש הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בחיפה. עם הגשת כתב האישום הוסר צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה.

מחול, ערבי-ישראלי בן 52 ואיש ציבור בולט במגזר הערבי מואשם בעבירות של ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשר וסיוע לאויב במלחמה.

כתב האישום מבוסס בין השאר על הודאתו של מחול בחקירותיו בשב"כ, אותה ככל הנראה יתקפו סניגוריו, עוה"ד חוסין אבו-חוסין, חסן ג'בארין ואורנה כהן, בטענה כי ההודאה הוצאה ממנו באמצעות הפעלת לחץ בלתי סביר.

לפי כתב האישום, הפרשה החלה ב-2004, בפגישה בין מחול לנציג ארגון חיזבאללה, חסן ג'אגא, בעת שהותו של מחול בירדן. השניים שמרו על קשר במשך מספר שנים, אך עד מלחמת לבנון השנייה, כך נטען, מחול לא ידע כי חסן הוא נציג חיזבאללה. בהמשך, וחרף מודעות מחול להיותו של חסן סוכן חוץ מטעם הארגון, התהדקו הקשרים בין השניים.

מכתב האישום עולה כי פרשת הריגול בפועל החלה ב-2008, אז סיכם מחול עם חסן כי הוא יסייע לארגון החיזבאללה במלחמתו נגד ישראל, בדרך של מסירת ידיעות שונות לארגון. לצורך כך נפגש מחול מאוחר יותר באותה שנה עם סוכן מטעם הארגון בקופנהגן בדנמרק, והאחרון התקין במחשבו האישי תוכנת הצפנה שתאפשר חלופת מסרים מוצפנים עם מפעיליו מהחיזבאללה.

כשחזר מחול לישראל הוא עמד בקשר אינטרנטי מוצפן עם מפעיליו מהארגון, במסגרתו קיבל מחיזבאללה רשימת נושאים שבאשר להם התבקש להעביר מידע. בין השאר הוא התבקש למסור לארגון מידוע על בסיסים צבאיים בארץ, על סדרי שמירה ותחמושת, על מתקני השב"כ באזור חיפה ועל מתקן המוסד במרכז הארץ, על סדרי אבטחה במחנה הקריה בתל-אביב, על מיקום מפעל רפאל בצפון ועוד. כמו כן הוא התבקש להמליץ לארגון על מועמדים פוטנציאליים לגיוס לפעילות לטובת הארגון, בהם ישראלים ממוצא רוסי המצויים בקשיים כלכליים וישראלים ממוצא ערבי.

בנוסף התבקש מחול להעביר מידע על מיקום מגוריו של ראש השב"כ, יובל דיסקין, וכן על סידורי האבטחה סביב ראש הממשלה ושר הביטחון.

מכתב האישום עולה כי מחול העביר לחיזבאללה מידע על מיקומו ומבנהו של מתקן השב"כ בג'למה ועל מיקומם של מתקני שב"כ בחיפה, כולל כתובת מדויקת, דרכי הגעה וסידורי אבטחה שונים. כן מסר מידע על מיקומו של מפעל רפא"ל ומידע על מיקומו של מתקן המוסד במרכז הארץ. עוד מסר מחול למפעיליו כי הוא אינו מצליח לברר את כתובתו של דיסקין.
בנוסף, נטען כי מחול מסר למפעיליו שמות ופרטים אישיים של 6 ישראלים תושבי חיפה, סחנין ואום אל-פחם, שלהערכתו ניתן יהיה ליצור עמם קשר במגמה לגייסם לפעילות לטובת הארגון.

במקביל הוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום באותה פרשת ריגול גם נגד ד"ר עומר סעיד, ערבי-ישראלי בן 50 מכפר-כנא, המואשם במגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעות העלולות לסייע לאויב. זאת, לאחר שהתבקש על-ידי חסן ג'אג'א למסור לארגון החיזבאללה צילומים של מתקנים צבאיים, כלכליים ותעשייתיים, שהינם בעלי חשיבות למדינת ישראל, ולאסוף מידע על אתרים צבאיים וביטחוניים בישראל.

בפועל לא שלח סעיד אף צילום ומידע לחסן, אך בפגישה עימו העביר לו, לבקשתו, שני שמות של אנשים שעליהם הוא ממליץ לגיוס לארגון החיזבאללה. לאחר מכן לא יצר סעיד כל קשר נוסף עם הסוכן.