בגלל הדיבידנד הענק: הדירוג של כי"ל הוכנס למעקב שלילי

ב-S&P מעלות מעריכים כי דירוג האשראי של כי"ל עלול להיפגע אם יגיעו למסקנה כי מדיניות חלוקת הדיבידנד החורגת של כי"ל (668 מיליון שקל) תפגע באיתנותה הפיננסית לאורך זמן

חברת הדירוג S&P מעלות הכניסה את דירוג האשראי של כי"ל , "+AA", לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. S&P מסבירה כי להערכתה לדיבידנד בהיקף 668 מיליון שקל עליו הודיעה כי"ל עם פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, עלולות להיות השלכות שליליות על הדירוג של החברה, במידה ובחברת הדירוג יגיעו למסקנה כי החלוקה מהווה שינוי במדיניות הפיננסית של כי"ל וממחישה עוד יותר את הקשר בין הדירוג שלה לבין הדירוג של החברה האם, החברה לישראל .

נזכיר, כי לפני יומיים כי"ל הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף 668 מיליון שקל, מתוכם 500 מיליון שקל הם דיבידנד מיוחד החורג ממדיניות חלוקת הדיבידנד השוטפת. במקביל, דירקטוריון כי"ל אישר מדיניות חלוקת דיבידנד רבעוני בשיעור של עד 70% מהרווח הנקי.

ב-S&P מעלות שינו בספטמבר 2009 את תחזית הדירוג של כי"ל לשלילית מיציבה, וציינו כי נקיטת מדיניות פיננסית אגרסיבית יותר, כמו למשל חלוקת דיבידנד החורגת מהמדיניות הקיימת בחברה, עלולה להשפיע לשלילה על הדירוג. כמו כן, בחברת הדירוג ציינו כי שינוי בדירוג של החברה לישראל (שאכן בוצע ל-"+A" מ-"-AA"), ישפיע גם על הדירוג של כי"ל, שכן ביכולתה של החברה האם להשפיע על המדיניות העסקית והפיננסית של החברה הבת.

ב-S&P מציינים כי החברה לישראל מסתמכת על תזרים הדיבידנדים מכי"ל לביצוע השקעות חדשות, לתשלום הוצאות תפעול, ולפירעון תשלומי ריבית שנתיים של כ-120 מיליון שקל, מחוב פיננסי נטו של כ-2 מיליארד שקל. הכנסת הדירוג למעקב משקפת את החשש של חברת הדירוג מפני שינוי במדיניות הפיננסית של כי"ל שיפגע באיתנותה הפיננסית לאורך זמן.