ערן מיטל: "עשו סיבוב על מניית דלק נדל"ן ועכשיו היא חוזרת"

חברת הנדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, תשלם בתחילת השבוע הבא 220 מ' ש' למחזיקי האג"ח

יממה לאחר שדלק נדל"ן סיימה בהצלחה הנפקת זכויות של 126 מיליון שקל, זינקה היום מניית החברה שבשליטת יצחק תשובה ב-7.1%, בהמשך לעלייה של 10.9% אתמול. מנכ"ל החברה, ערן מיטל, אמר היום ל"גלובס": "עשו סיבוב על המניה, ועכשיו היא חוזרת. לא קרה שום דבר שהצדיק את הירידה בשווי של החברה".

ההנפקה, רוח גבית לחברה

הגיוס יאפשר לדלק נדל"ן לשלם בתחילת שבוע הבא 220 מיליון שקל למחזיקי אג"ח מהסדרות ג' וד'. הנפקת הזכויות בוצעה בשער של 1.1 שקל, והיא לחצה על המניה שנחתכה עד אתמול בכמחצית מערכה מתחילת השנה, לשווי של 260 מיליון שקל בלבד.

מי שהמשיך להאמין בחברה הוא תשובה, שהזרים את חלקו במסגרת ההנפקה - 64 מיליון שקל.

לדברי מיטל, "ההצלחה של הנפקת הזכויות נותנת רוח גבית לחברה, ומעידה על אמון בעלי המניות בה. החברה ממשיכה לפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלה, וההשלמה המוצלחת של הנפקת הזכויות היום מהווה חיזוק חשוב לבסיס ההון של החברה". במסגרת התוכנית מומשו מתחילת 2009 נכסים בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקל, ומתחילת 2010 נמכרו נכסים בשווי של למעלה מ-820 מיליון שקל.

ככל הידוע, העסקה הגדולה שעומדת על הפרק בדלק נדל"ן היא מכירת 127 חניונים בבריטניה. אם העסקה תצא לפועל היא תזרים לדלק נדל"ן מיליארד שקל, ובנוסף תתרום 800 מיליון שקל להון העצמי בזכות מחיקת עסקת ה-SWAP שמטלטלת את מאזן החברה בשנים האחרונות.

החניונים מוחזקים בשיעור של 60% ע"י החברה הבת DGRE, ונמצאים בתפוסה מלאה בחוזי שכירות עד לשנת 2037. שווי הנכס בספרי דלק נדל"ן (100%) הינו 5.4 מיליארד שקל, ודמי השכירות השנתיים עומדים על 354 מיליון שקל. ב-10 חניונים קיימת האפשרות לפתח כ-4,000 מקומות חנייה נוספים, וב-40 חניונים ניתן לפתח שטחי מסחר, משרדים ומלונאות.