גולדמן זאקס ממליץ לקנות מיקרוסופט; אפל לא מוותרת ומובילה

"על רקע ביצועי החסר והערכת השווי האטרקטיבית אנו קונים את המניה" ■ מיקרוסופט עולה בכ4% למחיר המשקף לה שווי של 227.86 מיליארד דולר, אך אפל לא מוותרת ונסחרת לפי 228.2 מיליארד דולר

האנליסטים של גולדמן זאקס ממליצים היום לרכוש את מניותיה של מיקרוסופט שנפלו לרמות אטרקטיביות לאחר הנפילה שלה בתקופה האחרונה שהביא אתמול לכך שענקית התוכנה איבדה את מקומה בראש טבלת חברות הטכנולוגיה המובילות מבחינת שווי שוק ליריבתה אפל .

מיקרוסופט נפלה כ-18% במהלך חודש מאי בעוד שמדד ה-S&P 500 איבד באותה התקופה כ-11%, הדבר איפשר לאפל לעקוף אתמול את שווי השוק שלה ב-2.94 מיליארד דולר. אתמול נפלה מניית מיקרוסופט בכ-4.1% לאחר שמנכ"ל החברה סטיב באלמראמר כי משבר החוב האירופי צפוי להתפשט אל מחוץ לאיזור.

"בעוד שההתכווצות של אירופה מהווה גורם מדאיג, הערותיו של באלמר לא כוונו באופן ספציפי למיקרוסופט" כתבה ללקוחות האנליסטית שרה פראייר מגולדמן זאקס והוסיפה כי ביצועי המניה נמוכים מביצועי השוק למרות שלחברה יש חשיפה נמוכה יחסית מחוץ לארה"ב.

"על רקע ביצועי החסר והערכת השווי האטרקטיבית אנו קונים את המניה" אמרה, מה שמקפיץ היום את מיקרוסופט בשיעור של כ-4% לשווי שוק של כ-227.86 מיליארד דולר, לעומתה עולה אפל ב-2.7% ושווי השוק הנגזר לה ממחיר של 250.7 דולר למניה עומד על 228.2 מיליארד דולר. מוקדם יותר הצליחה מיקרוסופט לשוב לראש הטבלה אך המשקיעים באפל לא מתכוונים לוותר לה בקלות.