הקרנות המנייתיות ספגו פדיונות של כ-210 מיליון שקל בשבוע

בנטרול הקרנות הכספיות נפדו כ-900 מיליון שקל מהקרנות המסורתיות ■ הקרנות השקליות רשמו פדיונות גבוהים של כ-550 מיליון שקל, ואילו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו גיוסים ערים של כ-485 מיליון שקל

הציבור ממשיך להוציא כספים מקרנות הנאמנות המסורתיות. בסיכום שבועי רשמה תעשיית הקרנות פדיונות של כ-400 מיליון שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שגייסו כ-500 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות פדיונות גבוהים של כ-900 מיליון שקל או קצב פדיון יומי של כ-180 מיליון שקל - עלייה של כ-50% מהשבוע הקודם לו. כך מוסר רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב.

ניתן לציין, כי אנו עדים לפדיונות גבוהים יחסית בימים של ירידות חדות אך בימים של עליות, אף חדות, הגיוסים, אם בכלל, עדיין נמוכים יחסית.

קרנות הנאמנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) סיכמו את השבוע עם פדיונות גבוהים נוספים של כ-210 מיליון שקל, בהובלת הקרנות המתמחות במניות בישראל שרשמו יציאת כספים של כ-100 מיליון שקל. שבוע אחד בלבד לאחר שרשמו הקרנות הגמישות את השבוע הגרוע ביותר שלהן מאז מרץ 2009, היה זה תורן של הקרנות המתמחות במניות בחו"ל לרשום את השבוע הגרוע ביותר מאז ספטמבר 2008 לאחר שהן רשמו פדיונות של לא פחות מכ-70 מיליון שקל. הקרנות הגמישות סיימו את השבוע בפדיונות נמוכים יותר של כ-40 מיליון שקל.

קרנות אג"ח חברות וכללי רשמו פדיונות של כ-600 מיליון שקל בשבוע שעבר, קצב פדיון יומי של כ-120 מיליון שקל, בדומה לקצב הפדיונות של השבוע הקודם לו. ע"פ הערכות, מרבית מהפדיונות בקטגוריה זו מגיעות מקרנות אג"ח כללי, שמשלבות תיק אג"ח מנוהל עם חשיפה מנייתית מוגבלת, בעוד בקרנות אג"ח חברות נרשמת מגמה מעורבת: קרנות עם חשיפה לאג"ח קונצרני בדירוג גבוה מגייסות ומנגד קרנות עם חשיפה לאג"ח קונצרני נמוך או לא מדורג, כדוגמת קרנות HIGH YIELD, רושמות פדיונות.

באפיק הממשלתי המגמה הייתה מעורבת. הקרנות השקליות רשמו פדיונות גבוהים של כ-550 מיליון שקל - הגבוהים ביותר מאז ינואר 2009, ואילו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו גיוסים ערים של כ-485 מיליון שקל, הגבוהים ביותר מאז אוגוסט 2009.

הקרנות הכספיות רושמות שבוע נוסף של גיוסים שהסתכם בכ-500 מיליון שקל. מדובר בגיוס השלישי בגובהו מינואר 2009. במיטב אומרים כי נראה שהנהירה לקרנות הכספיות באה לא רק על חשבון הקרנות המסורתיות אלא גם על חשבון השקעה ישירה במק"מ, הכרוכה בעליות גבוהות יחסית לתשואה המתקבלת, או רכישת פיקדונות בנקאיים, בכדי לשמור על רמת נזילות גבוהה במידה והשוק יחזור למסלול עליות ונראה מגמה חוזרת של הגדלת סיכון דרך חזרה לקרנות המסורתיות.

מתחילת החודש קטנו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.6 מיליארד שקל המיוחסים לפדיונות נטו של כ-200 מיליון שקל ולירידת ערך נכסי הקרנות בכ-1.4 מיליארד שקל. תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום חמישי כ-139.2 מיליארד שקל.