פלדמן מבקש לדחות הזרמת הון לפולאר בשל פרשת הולילנד

יו"ר פולאר השקעות מבקש לדחות תשלום של כ-20 מיליון שקל - התשלום האחרון במסגרת העסקה לרכישת השליטה בחברה, שמועדו חל בסוף יוני

הוא מציג את עצמו כאיל נדל"ן אמריקני, מתמודד על רכישות ענק של נכסים המוצעים למכירה בניו-יורק ועומד בראש חברה, שעל פי אתר האינטרנט שלה ניהלה נכסים בהיקף של יותר מ-3 מיליארד דולר.

בישראל, לעומת זאת, מתקשה זיל פלדמן לעמוד בהתחייבויותיו בזמן. מדיווח של חברת פולאר השקעות , בה הוא מחזיק 40% מהמניות, עולה כי פלדמן לא יזרים לחברה כ-20 מיליון שקל בסוף חודש יוני, כפי שהתחייב בעבר.

מדובר בתשלום האחרון במסגרת עסקה בה רכש פלדמן את השליטה בפולאר בסוף 2006, מידי קבוצת שרם-פודים-קלנר תמורת 207 מיליון שקל, באמצעות הקצאת מניות. נכון להיום, מופסד פלדמן קרוב ל-90% על השקעתו זו.

ההסבר של פלדמן (המכהן כיו"ר פולאר) לאי עמידה בהתחייבות, על פי מכתב ששלח לחברה, הוא "החשדות ביחס להולילנד ולחברת הזרע". פולאר השקעות מחזיקה ב-60% מפרויקט הבנייה הולילנד בירושלים וב-50% מחברת הזרע, המחזיקה בקרקע בסמוך למזבלת חירייה - שני פרויקטים העומדים כיום במרכזה של חקירת שוחד מסועפת בה נקשר שמם של בכירים בעיריית ירושלים בעבר, בהם אהוד אולמרט ומקורביו.

פלדמן מבקש הסכם של פריסת תשלומים, במסגרתו מחצית מהתשלום תשולם תוך שבוע מרגע שהאסיפה הכללית של בעלי מניות פולאר תאשר את הסדר הפריסה, והמחצית השנייה תיפרס לתשלומים בהתאם להסכמות שיושגו במו"מ.

חברת פ.ד. אחזקות באמצעותה מחזיק פלדמן במניות החברה, ציינה כי "החברה הייתה ועודנה מחויבת לפולאר השקעות, ומתכוונת להמשיך ולתמוך בה כמיטב יכולתה" - נוסח דומה לזה שהתקבל בחברה לפני שנה. גם אז (עוד לפני הפרשה המוזכרת במכתבו הנוכחי של פלדמן) נפרס החוב למספר תשלומים.

הנזק של הולילנד

פולאר השקעות פעילה בתחומי הנדל"ן והתיירות. את הרבעון הראשון של 2010 סיימה בהפסד גדול של 44 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 66 מיליון שקל ב-2009 כולה.

עיקר ההפסד נבע מביצועיו של פרויקט דירות היוקרה הולילנד בירושלים. חברת הפרויקט, בה שולטת פולאר השקעות, סיימה את הרבעון הראשון בהפסד של 57.4 מיליון שקל, בשל הפרשות לירידת ערך הפרויקט בסך 76.2 מיליון שקל. עד שתתבהר התמונה של חקירת המשטרה, הודיעה עיריית ירושלים על דחיית עבודות הפיתוח של שלושת הבניינים האחרונים בפרויקט.

היקף ההתחייבויות של פולאר (במאוחד) הוא כמיליארד שקל, אך מנכ"ל החברה, אורי שני, הביע בחודשים האחרונים אופטימיות לגבי יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה בזמן.