נדחתה בקשת קצב לקבל את חוות-הדעת שניתנו בעניינו בפרקליטות

קצב טען כי יש לאפשר לו לעיין מחדש בהחלטה שמהווה חומר חקירה, לאור דבריה של עו"ד אירית באומהורן - שאמרה בתקשורת כי "היתה בפרקליטות הסכמה 'מקיר אל קיר' להגיש כתב אישום נגד קצב בגין שני מעשי אונס"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה שלשום (א') את בקשתו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, לעיון חוזר בהחלטה שנתן באוגוסט 2008, בה נדחתה בקשת קצב לקבל לרשותו את חוות-הדעת שניתנו במסגרת דיונים פנימיים בפרקליטות המדינה לקראת הגשת כתב האישום נגדו.

קצב טען, באמצעות עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לוי, כי לאור דברים שאמרה בכלי התקשורת עו"ד אירית באומהורן, שהיתה גורם בכיר בצוות הפרקליטות שבחן את חומר החקירה בעניינו, על בית המשפט לשנות את החלטתו ולאפשר לו לעיין בחומר.

השופט עודד מודריק, שדחה את בקשתו של קצב, כתב כי החליט לדחות את הבקשה מ-3 טעמים: "ראשית, משום שהפרסומים בכלי התקשורת לא הופכים את הדיון הפנימי בפרקליטות ל'חומר חקירה'; שנית, משום שהפרקליטות אינה עומדת מאחורי הפרסומים, והם נעשו על דעתה האישית של עו"ד באומהורן שפרשה משירות המדינה, ולכן אין חשש כי הם ישפיעו על בית המשפט; ושלישית, מכיוון ששלב ההוכחות במשפט כבר הסתיים, ולכן ממילא לא יוכל קצב להגיש ראיות נוספות להוכחת חפותו".

לטענת קצב, עו"ד באומהורן סיפרה בכלי התקשורת כי "לאחר בחינה מפורטת ומדוקדקת גובשה בפרקליטות, על דרך ההסכמה מקיר אל קיר, טיוטת כתב אישום נגד קצב באשמה של ביצוע שני מעשי אונס. ובשלב מסוים, כאילו לפתע פתאום, העלה היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, ספקות בלתי מנומקים בקשר לתלונתה של א' מבית הנשיא, אליהם הצטרפו כולם".

בבקשתו לעיון חוזר טען קצב כי הדברים הללו שסיפרה עו"ד באומהורן לכלי התקשורת הם מגמתיים ולא נכונים, ומשהפכו הדיונים הפנימיים בפרקליטות לנחלת הציבור בעקבות הפרסום, יש לאפשר לו לעיין בכל הדברים שנאמרו בהם.

עוד טען קצב כי יש חשש כי דבריה של עו"ד באומהורן ישפיעו על בית המשפט, וכי יש לאפשר לו להגן על גירסתו בפומבי, לאחר שהפרקליטה בחרה לעשות כן.

בקשת קצב, כאמור, נדחתה על-ידי בית המשפט. (צ"א 47317-05-10).