נוירודרם של קפיטל פוינט סיימה בהצלחה מתן תרופה לפרקינסון

צפויה לדווח על תוצאות הניסוי במהלך המחצית השנייה של 2010

חברת נוירודרם (Neuroderm), בוגרת חממת אופקים מקבוצת קפיטל פוינט הבורסאית, השלימה בהצלחה את שלב מתן תרופת ה-ND0611 לטיפול בפרקינסון לכל משתתפי הניסוי הקליני (Phase I) וצפויה לדווח על תוצאות הניסוי במהלך המחצית השנייה של 2010.

המטרה העיקרית של ניסוי קליני זה, אשר בוצע במתנדבים בריאים בישראל, הינה בדיקת בטיחות תרופת ה-ND0611, במינונים שונים. בנוסף, ייבחן ריכוז הלבודופה בפלסמה של הנבדקים (הפרופיל הפארמקוקינטי של הלבודופה).

תרופת ה-0611ND היא המוצר המתקדם ביותר שמפתחת נוירודרם ומבוססת על פורמולציה ייחודית ה להבטיח רמה תרפויטית של תרופת הלבדופה (Levodopa) בדם. הלבדופה היא התרופה הנפוצה בעולם לטיפול במחלת הפרקינסון, אלא שנטילתה דרך הפה אינה מאפשרת שמירה על רמה קבועה של התרופה בדם ועל כן מלווה לעיתים בתופעות לוואי ובסיבוכים מוטוריים.

ה-0611ND, שהינה פורמולציה ייחודית הניתנת באמצעות רטייה דרמלית (עורית), מיועדת לשמור על רמה תרפויטית של ריכוז הלבודופה לאורך זמן אצל חולי פרקינסון ובדרך זו להגדיל את יעילותה ולהקטין משמעותית את תופעות הלוואי.

בנוירודרם מושקעים: רוברט טאוב, מייסד חברת הביו-פרמצבטיקה אומריקס, אווה וושר מנכ"ל וושר, דר' שמואל קבילי, ממציא וחוקר שעל שמו רשומים מספר רב של פטנטים בתחום הביוטכנולוגיה וחממת אופקים של קפיטל פוינט הבורסאית.

הלבודופה הינה התרופה הנפוצה ביותר לטיפול במחלת הפרקינסון והיקף המכירות שלה מוערך בלמעלה מ-3 מיליארד דולר.

נוירודרם הוקמה במסגרת חממת אופקים (כ- 22%) ועוסקת בפיתוח פורמולציות להחדרת תרופות דרך העור לטיפול במחלות שונות של מערכת העצבים המרכזית. החברה מפתחת תרופות למחלות נוירולוגיות אשר מבוססות על תרכובות ייחודיות. החברה מפתחת מוצרים נוספים לטיפול בשורת מחלות שונות, ביניהן אלצהיימר, הפרעות קשב, סכיזופרניה ועוד.