פותחים את העונה החמה

הקיץ הגיע, ועימו מבול של גאדג'טים - הנה כמה הפתעות מתוקות שמחכות לנו לקיץ

הקיץ בפתח, וברוח ההתחממות הגלובלית, הוא צפוי להיות קשה במיוחד. אנשים רבים בעולם מתכוונים להתחיל את העונה בקרירות היחסית של דרום אפריקה, לרגל המונדיאל. אחרים יבלו את התקופה הקרובה מול המסכים הגדולים בסלון הממוזג. אך שתיגמר אליפות העולם בכדורגל, מאות מיליוני בני אדם יאלצו לחזור למציאות המהבילה והרותחת. תעשיית האלקטרוניקה ומוצרי הצריכה מבטיחה לנסות ולהפוך את התקופה הקשה הזאת למעניינת יותר, בזכות שורה ארוכה של חידושים וגאדג'טים.

מתחת ומחוץ למים

חברת סאניו פתחה בשבוע שעבר את עונת הקיץ עם הכרזה על מצלמת הווידיאו האישית הראשונה בעולם בפורמט Full-HD, שמסוגלת לצלם גם במים. המצלמה החדשה מעוצבת בסגנון דומה למצלמות האקדח המוכרות של סאניו. מלבד צילום וידיאו באיכות גבוהה, היא מסוגלת לצלם תמונות סטילס ברזולוציה של עד 14 מגה-פיקסל. יש לה מצב לצילום רציף ומהיר, שמאפשר ללכוד עד 22 תמונות בקצב של 7 תמונות לשנייה; זום אופטי של פי 12; מייצב תמונה מתוחכם; ותמיכה בכרטיס רשת אלחוטי לטעינה אוטומטית של קבצים למחשב.

אבל הייחוד האמיתי של המצלמה החדשה היא היכולת לצלם בתוך המים, עם עמידות של עד 60 דקות בעומק של עד 3 מטרים. סאניו מייעדת אותה למי שרוצה להנציח את עצמו ואת סביבתו בזמן פעילויות קיציות כמו גלישת רוח וגלים, שחייה וצלילת שנורקלים. המצלמה תצא לשוק בחודש הקרוב, ומחירה טרם פורסם.

שוברים את השוק

למי שמעדיף פעילויות קיציות רגועות ותרבותיות יותר, הרחק מהחוף ומהמים, יצרנית המסגרות הדיגיטליות פאן-דיגיטל (Pandigital) תציע החל מיוני ספר אלקטרוני (EBook) חדשני, שמכונה Novel ופותח בשיתוף עם ענקית הספרים בארנס אנד נובל.

במחיר שובר שוק (וככל הנראה מסובסד) של 199 דולר בארה"ב, מציעה החברה קורא עם מסך-מגע בגודל 7 אינץ' בצבע מלא וברזולוציה גבוהה, שמזכיר בעיצובו את האייפד של אפל. את הספרים הנרכשים מאתר בארנס אנד נובל ניתן להטעין למכשיר אלחוטית באמצעות רכיב Wi-Fi מובנה, שבאמצעותו ניתן גם לשתף את התוכן שנרכש עם חברים ובני משפחה, אם כי רק לתקופה מוגבלת של 14 יום.

הקורא מצויד במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, ומלבד ספרים אלקטרוניים הוא תומך בנגינת קובצי וידאו מוזיקה, קריאת מסמכי PDF ועמודי HTML, צפייה וארגון של אלבומי תמונות דיגיטליות, ארגון נתונים אישיים, מילונים, עריכה והוספת טקסט באמצעות מקלדת וירטואלית ועוד.

ממד חדש לעבודה

היפנים, המכורים לעבודה, נחושים בדעתם להקל את מצוקת הקיץ של מי שנגזר עליו לבלות את התקופה במשרד או צמוד למחשב הביתי. עבור הקהל הזה הציגה החודש NEC מחשב ביתי חדש בפורמט "הכל כלול". המחשב מצויד בחידושי המולטימדיה המתקדמים ביותר, ובהם כונן בלו-ריי מהדור החדש, שתומך בסרטי תלת-ממד.

הכונן מתפקד גם כצורב בלו-ריי, ונתמך על-ידי מסך 20 אינץ' ברזולוציה גבוהה, שמתוכנן כמובן לתמוך בהצגת תלת-ממד בסיוע משקפיים. פרט ליכולת החזותית המרשימה מציע המחשב עוד צימוקים טכנולוגיים מחממי לב, כמו דיסק קשיח סופר-מהיר בנפח 1 טרה-בייט, מעבד רב עוצמה, מקלדת ועכבר אלחוטיים ועוד. והמחיר: כ-2,200 דולר, ועוד 60 דולר עבור משקפי תלת-ממד מיוחדים.

גם LG הקוריאנית מתכוונת לנצל את הקיץ היטב עם גאדג'ט בשיטת "הכל כלול". הפעם מדובר על טלפון סלולרי חדש, דגם LG-LB4400, שפותח ביחד עם חברת הנגנים הדיגיטליים iRiver. הטלפון הדקיק משלב בתוכו את ממשק ההפעלה ורכיבי הקול המקצועיים של נגני iRiver, והוא תומך בכמעט כל קובצי האודיו שקיימים כיום בשוק העולמי, ובנגינה באיכות דולבי סראונד. פרט לכך, זהו גם טלפון מגע מדור אחרון, עם מסך אורגני בגודל 2.8 אינץ' וכל הביצועים המקובלים בז'אנר.

דבר אלי בפקקים

סוני דואגת למי שמבלה חלקים גדולים מהקיץ בפקקי תנועה אינסופיים. החידוש האחרון שלה הוא מערכת קול קומפקטית לרכב, שחוסכת בצורה אלגנטית את הצורך בפתרונות מגושמים לחיבור האייפוד או האייפון לרכב.

יחידות הראש של סוני ממשפחת ה-DSX החדשה כוללות מגש, שנחשף לאחר הסרת יחידת התצוגה הנשלפת. המגש הנייד, המצויד בממשק חיבור והטענה מובנה, קולט לתוכו את הנגן או את הטלפון, ומעלים אותו בתוך גוף מערכת הקול כלא היה. לאחר החיבור מתפקדת מערכת הקול ברכב בצורה מקובלת ושולטת אוטומטית בכל השירים שמאוחסנים בתוך הנגן/טלפון.

המערכת מסוגלת לנתח את סגנון המוזיקה שנמצאת בזיכרון, לנחש את טעמו המוזיקלי של בעל המכשיר, לבנות רשימות השמעה מותאמות ולאתר ולשמור אוטומטית תחנות רדיו שמתאימות לטעם המוזיקלי שמאובחן. הסדרה כוללת שני דגמים במחיר של 200 ו-280 דולר. המחיר משתנה בהתאם לביצועים ולפיצ'רים כמו דיבורית בלוטות' מובנית ועוד.