נעילה חיובית בת"א; המעו"ף ננעל ביציבות, רציו קרסה 21%

מניות הגז ריכזו עניין לפני הדיווח של נובל ■ טאואר מקדימה תשלום לבנקים ■ קמהדע מתחילה למכור תרופה ברוסיה ■ מגמה שלילית באירופה ■ בלאומי יבחרו היום דירקטורים ■ המלצת קניה למניות כי"ל

לאחר פתיחה שלילית ומסחר תוך-יומי מעורב, ננעלו היום (ד') המדדים המובילים בבורסת תל אביב בעליות שערים ברקע חוזים עתידיים חיוביים על מדדי וול סטריט. נכון לשעת הסגירה בתל אביב, אירופה נסחרת בירידות שערים. מחזורי המסחר בנעילה הסתכמו בכ-1.62 מיליארד שקל.

נתונים שמפרסם היום בנק ישראל מאוששים את הדיווחים ב"גלובס" בחודשים האחרונים, אודות מכירות מניות על ידי המשקיעים הזרים עקב השדרוג של ישראל לטאטוס "משק מפותח" במדדי ה-MSCI. המשקיעים הזרים מכרו מניות בהיקף של 248 מיליון דולר בחודש אפריל, בהמשך למכירות בחודשיים שלפני כן. בחודשים פברואר-אפריל מכרו הזרים מניות בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר.

הבנק מציין כי מכירות בהיקף של 1.6 מיליארד דולר התבצעו במנייתה של "חברת תקשורת גדולה", וההערכות הן שמדובר במניית בזק , בהתאם לדיווחים ב"גלובס" בשבועות האחרונים על מכירות אגרסיביות של הזרים בבזק.

המומחים: נוצרו הזדמנויות קנייה

לפני חודש, בעיצומו של המשבר ביוון, שוחחנו עם שישה מומחים מקומיים על השלכות המשבר. קיבלנו מהם תחזיות והמלצות למשקיעים, שבעיקרן קראו להישאר בשוק המניות ואף להגדיל את הפוזיציה על רקע הירידות, שהיוו לטענתם הזדמנות. החודש שחלף מאז הנחית עוד מספר מהלומות על השווקים, שהמשיכו את התיקון שהחל באפריל וירדו במהלכו ב-8%-10%.

נכון להיום רחוק מדד המעו"ף מהשיא שרשם במהלך חודש אפריל ב-14%, מדד ת"א 100 ירד במהלך היום לראשונה מאז סוף נובמבר אל מתחת לרף 1,000 הנקודות. ובעיקר, המדדים מתקרבים בצעד מהיר לטריטוריה בה השוק מוגדר כ"שוק דובי" - ירידה של 20%. בעקבות כך חזרנו אל חלק מהמומחים שלנו, על מנת לשמוע האם וכיצד השתנו הערכותיהם ביחס למתרחש בשווקים.

היום, בכנס המקצועי של פורום CFO באילת, התקיים פאנל אנליסטים, בו השתתפו חיים ישראל, ראש מחלקת המחקר במריל לינץ', אביבית מנה-קליל, מנכ"ל משותף באופנהיימר, אורי ליכט, ראש מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI ואורי הרשקוביץ, שותף מנהל בספרה גלובל הלת'קר. חיים ישראל נשמע פאסימי במיוחד כשאמר כי "לאחר המעבר של ישראל לשוווקים המפותחים, אנו צפויים לראות ירידה משמעותית בהיקפי המסחר. אנחנו נמצאים במשבר מדינתי אדיר, והמשקיעים אומרים לעצמם "לא עכשיו" אין לנו זמן להתחיל ולהכיר כלכלה של מדינה המהווה 0.3% מהמדד. המשבר דוחה את ההתעניינות של הזרים בישראל עוד", הוסיף ישראל.

מניות הגז ריכזו עניין לפני הדיווח של נובל

מניות הגז ריכזו עניין רב ברקע העובדה כי השוק מעריך כי ב-24 שעות הקרובות עתידה נובל, השותפה האמריקנית של מבנה 'לויתן', לפרסם את הסקר הסייסמי שנערך במקום. נציין את רציו , דלק קידוחים ואבנר .

טאואר דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם עם בנק לאומי ובנק פועלים לפיו היא תקדים תשלום בסך 20 מליון דולר על חשבון התשלום הראשון במסגרת לוח הסילוקין של ההלוואות שלה, אשר מועד פירעונו המקורי היה 30 בספטמבר 2011, וזאת בזכות שיעורי הרווחיות התפעוליים המשופרים שהשיגה החברה לאחרונה, אשר היו גבוהים משמעותית מהצפוי.

כלכלני מגדל שוקי הון פרסמו היום המלצת "קניה" למניית כי"ל . "הדיסקאונט הנוכחי ותשואת הדיבידנד מפצים על הסיכון הקיים ועל כן אנו ממליצים לנצל את החולשה במניה להגדלת משקלה בתיק המניות", אומר אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר Sell Side במגדל.

מניית בנק לאומי ריכזה עניין על רקע האסיפה הכללית השנתית של בעלי המניות בבנק, שתתכנס היום בגן אורנים. באסיפה יצביעו המשתתפים על בחירת הדירקטורים למועצת המנהלים של הבנק לקראת בחירת יו"ר חדש בשבוע הבא.

דריסת רגל לקמהדע ברוסיה: החברה דיווחה כי קיבלה הזמנות ראשונות למכירת מוצר ה-KamRho D שלה ברוסיה. זאת, לאחר שבפברואר השנה היא דיווחה על השלמת רישום המוצר במדינה. עוד מדווחת החברה כי משלוח ראשון של המוצר לרוסיה צפוי כבר בתחילת החודש הנוכחי והיא מעריכה כי בעקבות ההזמנות שהתקבלו, יסתכמו מכירות המוצר ברוסיה עד סוף 2010 במאות אלפי דולר.

סקטור הביומד התאושש היום. בעליות חדות ומחזורים ערים בלטו מניות ביוסל , בריינסוויי , ופרולור. בסקטור הנפט בלטה בעלייה חדה גבעות ומנגד רציו מתממשת בירידה לקראת פרסום תוצאות הסקר הסייסמי באיזור "לווייתן".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]