סרטון חדש של דובר צה"ל מוכיח: לוחמי השייטת הותקפו לפני העלייה ל"מרמרה"

הווידיאו הטרי ביותר ב-YouTube מראה את האלימות שהפעילו "פעילי השלום" כלפי לוחמי צה"ל - ולראשונה בצבע מלא ■ קבוצות בפייסבוק: "משט שלום" לתמיכה בארמנים בטורקיה ו"שחררו את הכורדים"

כחלק מהמאבק ההסברתי המתחולל ביומיים האחרונים בין ישראל לבין הארגונים הפרו-פלסטינים, דובר צה"ל העלה היום (ד') בסביבות השעה 14:30 קטע וידיאו חדש ל-YouTube - והפעם בצבע מלא - המתעד את האלימות שהופגנה כלפי לוחמי חיל הים בבואם להשתלט על האוניה "בלו מרמרה".

הסרטון מוכיח כי לוחמי צה"ל הותקפו עוד בטרם עלייתם על האוניה - בעודם בסירותיהם. "פעילי השלום" זרקו על הלוחמים רימון הלם, השתמשו בזרנוקי מים, זרקו לעברם ארגז מלא בצלחות והיכו אותם בשרשראות ברזל. הסרטון מראה שוב את מוטות הברזל שהיו בידיהם של "פעילי השלום".

במקביל, מתארגנת בפייסבוק קבוצה של "משט שלום" לארמנים הנמצאים בטורקיה, כצעד שנועד לעורר פרובוקציה מול ממשלת טורקיה. הארמנים, כזכור, טוענים כי הטורקים ביצעו בהם שואה בתחילת המאה הקודמת, בעת מסע "טרנספר" שביצע צבא טורקיה לארמנים, אשר במהלכו נהרגו יותר ממיליון איש. טורקיה טוענת בתוקף כי לא ביצעה שואה וכי ההרג לא היה מכוון ושיטתי, ומדובר באחד מהפצעים החריפים בטורקיה, אשר מגיבה בזעם בכל אימת שמתקבלת הכרה כלשהי בשואה הארמנית.

"מטרת המשט היא להביא ציוד רפואי ועזרה לאין-ספור הארמנים הסובלים והמסכנים שעל אדמת טורקיה", כתבו מארגני הקבוצה. "כמובן שאין ברצוננו להעביר את הסיוע דרך הטורקים בצינורות המקובלים, אלא להביא את זה בעצמינו ללא כל תיאום עם הטורקים".

קבוצת מחאה נוספת של ישראלים קוראת לשחרור הכורדים בטורקיה ולהקים מדינה עצמאית לכורדים - "Free Kurdistan". (לחצו כאן לעמוד הקבוצה)

עוד ניתן לציין כי שתי קבוצות פעילות מאוד ביומיים האחרונים בפייסבוק: "חרם ישראלי על טורקיה!" מחד ו-"We Are With Gaza" מאידך.

בתוך כך, בגלי צה"ל דווח היום כי מעדויות של אנשים שהשתתפו במשט לעזה עולה כי 3 מתוך 4 ההרוגים הטורקים שהיו על האוניה "מרמרה" הגיעו למשט מתוך כוונה למות כשאהידים. העדויות פורסמו בעיתון הטורקי "מילייט".