62% הצבעה על דירקטוריון לאומי; 95% תמיכה לברודט

ברודט, דברת, דרורי ושפירא בדירקטוריון בנק לאומי ■ הערכות: ברודט ושפירא יתמודדו על כס היו"ר

חמשת מועמדי ועדת נוף נבחרו לדירקטוריון לאומי . מועמדי ועדת המניות בראשות מרגלית נוף: דוד ברודט, אהוד שפירא, יואב נרדי, יהודה דרורי ומשה דברת נבחרו ברוב גדול מאוד.

שיעור ההצבעה עמד על 62% מבעלי המניות של הבנק. בעד מועמדי ועדת המניות הצביעו 87%-95% מהמצביעים, כאשר רוב מכריע של גופים מוסדיים הצביע בעד מועמדי המדינה. את התמיכה הגבוהה ביותר קיבל ברודט הנחשב למועמד המוביל לתפקיד היו"ר.

כצפוי הצביעה נוף הצבעת "נגד" לשאר המועמדים. נוף הצביעה בשם מניות המדינה (11.46%) והעובדים (2.74%). מאחר ולמעט שני מועמדים יעקב גולדמן ומשה וידמן, לא קיבל אף מועמד מעל 14%, נפסלו כולם. גולדמן ווידמן קיבלו שיעור תמיכה נמוכים שלא התקרב לשיעור התמיכה של מועמדי המדינה. האסיפה הכללית של הבנק נערכה אתמול בגני התערוכה בתל אביב.

כעת יתחיל בנק ישראל בהליך בדיקת נאותות (PROPER &FIT) המועמדים. הפיקוח על הבנקים חייב לסיים את בדיקתו תוך 60 יום והערכות כי יקח לו כמה שבועות. רק לאחר אישור הדירקטורים יוכל דירקטוריון לאומי להתכנס ולהצביע על היו"ר החדש שיחליף את איתן רף. על פי תקנון הבנק אם יפסל אחד המועמדים על ידי בנק ישראל, לא יכנס לדירקטוריון הבא אחריו בתור, אלא ישאר כסא פנוי בדירקטוריון.

ברודט ושפירא יתמודדו על כס היו"ר

הערכות כי על תפקיד היו"ר במקום איתן רף הפורש יתמודדו שני מועמדים: ברודט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר בנק מזרחי, ושפירא, יו"ר הפניקס ובעבר משנה בכיר למנכ"ל לאומי ומספר 2 בבנק. באופן רשמי מאור אינה מעורבת בהתמודדות ומקפידה לשמור על ניטרליות, עם זאת גורמים במערכת הבנקאית מעריכים כי ברודט מקובל עליה יותר מאשר שפירא. שפירא היה כפוף למאור תקופה ארוכה מאוד ועזב את הבנק בשנת 2006 לאחר שהתייאש מלחכות לפרישתה. לאחר אישורו כדירקטור בלאומי צפוי שפירא להתפטר מתפקידו בהפניקס.

לאחר שיתכנס הדירקטוריון ויבחר את היו"ר החדש מחויבת נוף להתייעץ עם שר האוצר והמפקח כל הבנקים אך מאחר ושני המתמודדים אושרו על ידי הועדה מלכתחילה ומקובלים על בנק ישראל לא צפויה בעיה.

הערכות כי שר האוצר יובל שטיניץ והחשב הכללי שוקי אורן לא ימכרו את מניות לאומי שבידי המדינה עד לאישור יו"ר חדש לבנק מאחר ואם המדינה תרד בשיעור אחזקותיה בבנק מתחת ל-5% תפוזר ועדת המניות במידי ולשר האוצר לא תהיה עוד יכולת ההשפעה של על זהות היו"ר.

רף מכהן כיום ב-80% משרה. על פי קביעת בנק ישראל היו"ר החדש יהיה מחויב ל-100% משרה ולא יוכל לעסוק בעבודות נוספות, להיות דירקטור בגופים מחוץ לבנק או לייצג גורמים אחרים. לאור זאת צפוי כי היו"ר החדש יקבל תנאי שכר גבוהים מאלו שקיבל היו"ר היוצא. שכר הבסיס של רף היה 133 אלף שקל בחודש ובנוסף מענק שנתי שגובהו מוגבל ל-6 מיליון שקל.