מנכ"ל HSBC: "חב' הדירוג היו כישלון טוטאלי ולא אפקטיביות"

"מרכז הכובד הכלכלי בעולם יעבור מהמערב למזרח" אמר מנכ"ל HSBC ישראל, יהודה לוי, בכנס CFO באילת ■ "ההרחבות המוניטריות שהביאו למינוף חסר תקדים במערכת הפיננסית הן שהובילו למשבר"

"אנחנו היום כשנתיים לאחר שיא המשבר הפיננסי הטראומטי ביותר בהיסטוריה, ההרחבות המוניטריות המשמעותיות שהביאו למינוף חסר תקדים במערכת הפיננסית הן שהובילו למשבר - אפשר לומר שסוכנויות הדירוג היו כישלון טוטאלי ופעלו בחוסר אפקטיביות", כך אמר היום (ה') יהודה לוי, מנכ"ל HSBC ישראל, בכנס CFO שנערך השנה באילת.

"HSBC היה אחד הבנקים היחידים שהצליח לצלוח את המשבר ללא צורך במימון מבחוץ, זאת לעומת בנקים כמו סיטיגרופ, בנק אוף אמריקה ורבים אחרים גם באירופה. לפי ה-IMF, בדו"ח האחרון שיצא באפריל היה הצפי כי 2.3 טריליון דולר נמחקו במהלך המשבר האחרון, כאשר עד כה רק חלק מהון זה נמחק", אמר.

לוי הוסיף, כי "רק לפני כמה ימים הודיע ה-ECB על מחיקות צפויות של כ-240 מיליארד דולר בבנקים באירופה, כאשר ההון של הבנקים בגרמניה וספרד נמוך יותר מהיקפי החוב של המדינות האירופיות המצויות כיום במשבר. ניהול הנזילות הולך להיות נושא חם מאד פוסט המשבר באירופה, ראינו כבר עלייה בריבית הליבור ובפערי הריבית ב-SWAP צריך לזכור כי ריבית הליבור מהווה את ריבית הבנצ'מארק אשר היקפים כספיים אדירים תלויים בה". לוי מעריך כי תהיה העלאה של רף הלימות ההון בבנקים בתקופה הקרובה.

לדבריו, "הנושא המרכזי ב-HSBC העולמית כיום בהתייחסות למגמה הגלובלית החדשה הוא המעבר מהמערב למזרח - זהו תהליך שישנה את המפה הכלכלית בצורה דרמטית. אנו לקראת עידן חדש בכלכלה הגלובלית בו מרכז הכובד יעבור לשווקים המתעוררים עוד שלוש שנים אנו מצפים שיעלה לראשונה השווי הכלכלי של משקים אלו על פני המשקים המפותחים, המשבר באירופה רק תומך בתחזית זו".

להבדיל מעשרת הבנקים הגדולים בעולם, HSBC ההוא היחיד שהתחיל את פעילותו בשווקי המזרח,"ולדעתי הוא הבנק אשר כיום ערוך טוב ביותר לטיפול בשווקים המתעוררים". ישנה מגמה גדולה ועוצמתית של גידול בהון בשווקים המתעוררים, כאשר אנו רואים בהם יותר ויותר מיליונרים וצריכה של מוצרי יוקרה. על החברות הישראליות לחשוב טוב טוב על האופן בו הן הולכות להשתלב במגמת השינוי הזו כאשר HSBC בהחלט יכול לעזור להם בכך.

HSBC נמצא קרוב ל-10 שנים בישראל, אנו עובדים כסניף ולא כחברת בת וזאת על מנת להימנע ממגבלות לווה בודד, מה שמאפשר לנו לתת ביתר קלות אשראים למי שעליו מוטלות המגבלות הנ"ל. אנחנו בנק שנמצא כמעט בכל מקום בעולם וזהו יתרון אשר יכול לעזור לחברות הפועלות ברחבי העולם, כל זאת תחת קורת גג אחת. כל החברות הבנות שלכם יכולות לפתוח בכל מקום בעולם חשבון ולנהל את כל החשבונות באופן מאוחד מישראל - כך ניתן לשלוט מתוך מערכת אחת על פעילותכם בכל העולם.