דויטשה בנק על "לוויתן": "תהליך ארוך שייקח 6 שנים לפחות"

האנליסט ריצ'ארד גוסו מתייחס לממצאי הסקר הסיסמי שפרסמה נובל אנרג'י ומעריך כי במידה ותהיה תגלית גז נוספת - היא תשמש לייצוא

התייחסות ראשונה של אנליסטים לתוצאות הראשוניות של הסקר הסייסמי התלת-מימדי שפרסמה לפנות בוקר נובל אנרג'י . האנליסט ריצ'רד גוסו מדויטשה בנק כתב היום (ה') בסקירה ללקוחותיו, כי במידה ואכן תהיה תגלית גז נוספת ב"לוויתן" - היא תשמש לייצוא לחו"ל.

נובל אנרג'י מסרה היום כי ישנו סיכוי הצלחה של 50% להימצאות גז טבעי באתר "לוויתן", הנושק בחלקו ל"תמר". בנובל מדברים על סיכוי לכמות גז טבעי של 16 TCF, כמעט פי 2 מהכמות ב"תמר" (8.7 TCF). הקידוח ב"לוויתן" אמור להתחיל ברבעון האחרון של השנה.

"מאגר 'תמר' אמור לספק את צרכי הגז הטבעי של ישראל ל-3 עשורים, כך שתגלית נוספת ב'לוויתן' - אם אכן תהיה כזו - תשמש לייצוא", כתב גוסו. "יהיה זה תהליך ארוך שייקח להערכתנו 6 שנים לפחות ויחייב השקעה מהותית".

כזכור, ההערכות בשוק בחודשים האחרונים דיברו על כך שגם חלק מהגז ב"תמר" יופנה לייצוא, בעיקר למדינות קרובות בדרום אירופה. בקבוצת דלק דיברו בעבר גם על ייצוא לאסיה, כיוון שמחירי הגז הטבעי שם הינם גבוהים יותר.

"אנו מאמינים שגם השוק האטלנטי יהווה מטרה לייצוא בשל רצונה של אירופה להפחית את תלות הגז הטבעי שלה ברוסיה", כתב גוסו.

דויטשה מחזיק בהמלצת "החזק" על קבוצת דלק ובמחיר יעד של 800 שקל למניה. הקבוצה מחזיקה (80%) בדלק אנרגיה , שמחזיקה ב-45.5% באבנר וב-62.3% בדלק קידוחים . אבנר ודלק קידוחים שותפות ב"לוויתן" בשיעור של 23% כל אחת.