גיא ויסמן הודה והורשע בגניבה של 9 מיליון שקל מהראל בית השקעות

ביהמ"ש המחוזי בת"א הרשיע היום (א') את גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, בגניבת 9 מיליון שקל מהראל בית השקעות והוא יישלח ל-7-12 שנות מאסר. ויסמן הודה בכתב האישום המתוקן, במסגרת הסדר טיעון שהושג בין עו"ד אסתי שלאין מפרקליטות מחוז ת"א ופרקליטיו של ויסמן, עורכי הדין ציון סהראי ואורי קינן מהסנגוריה הציבורית.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני שבועיים (24.5), במסגרת הסדר הטיעון הודה ויסמן בגניבת 9 מיליון שקל, במקום 123 מיליון שקל, כפי שהודה בתחילה. נוסף על כך הודה בסיוע לגניבה ובקבלת כסף במרמה בנסיבות מחמירות, במסגרת פעולות מסחר שביצע באופציות מעו"ף בבורסה והביאו להפסדים בחשבונות הלקוחות.

באשר לעונש, הסכימו הצדדים כי התביעה תבקש עד 12 שנות מאסר בפועל, וההגנה תעתור מצדה לעונש של 7 שנות מאסר בפועל. כמו כן הוסכם כי הצדדים יהיו רשאים להציג לבית המשפט את עמדתם ביחס לניכוי ימי מעצרו של ויסמן, העצור מאז אפריל 2007. עוד הוסכם כי ייגזר על ויסמן מאסר על תנאי ועונש כספי משמעותי.

במסגרת הסדר הטיעון, הודה ויסמן גם בביצוע שורה ארוכה של עבירות נוספות, לרבות רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקשירת קשר לביצוע פשע.