נעילה שלילית בת"א: המעו"ף איבד 0.4%; מניות הגז זינקו

המחזור הסתכם ב-1.95 מיליארד שקל ■ גבעות זינקה 9.9% ורציו הוסיפה 1.3%, שתיהן במחזורי ענק ■ מודיעין עלתה 6.7% ■ החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על צפי לעליות קלות

לאחר פתיחה חיובית, הבורסה של תל אביב מהר מאוד עברה לירידות וכך גם ננעלה בסיום המסחר (ג'). זאת, במקביל לחולשה בבורסות אירופה, והתמתנות בעליות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, שמאותתים כעת על צפי לעלייה של כ-0.3% בפתיחה לעומת כ-1.1% קודם לכן. המדדים המובילים בת"א נחלשו ב-0.4%-2.6%. מחזור המסחר הסתכם היום ב-1.95 מיליארד שקל.

אתמול ננעלה הבורסה באחד העם בנטייה לעליות שערים. המדדים, שפתחו בירידות בצל הסנטימנט שלילי שאפף את שוקי אסיה בפתיחת היום, התעודדו משיפור מגמת הירידה באירופה ומהיפוך מגמת החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מירידה לעלייה.

"הניחוש הטוב ביותר שלי הוא שההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה לנו תחתית כפולה", כך אמר ברננקי. אבל, אמר ברננקי, "ההרגשה לא תהיה נפלאה, שכן יש קשיים לא מעטים בדרך וגם שיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה במשך תקופה ארוכה". לגבי ההתפתחויות באירופה אמר ברננקי כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההתרחשויות באירופה והמנהיגים שם נוקטים בצעדים הנכונים במטרה להתמודד עם המשבר".

דברי ברננקי הובילו היום את החוזים העתידיים לעלייה של 1.1%, שכאמור התמתנה בהמשך. בוול סטריט הסתיים המסחר אמש בירידות חדות למדי של עד 2%. ירידות על רקע החששות בנוגע לאירו וכן לגבי הצמיחה של המשק האמריקני.

מניות הגז במרכז

מניות הגז המשיכו לרכז עניין רב ורשמו עליות חדות בהובלת דלק אנרגיה . המשיכו אבנר ודלק קידוחים להתקדם לשיאים חדשים, למרות הפרסומים בנוגע לעלייה בתמלוגים של המדינה מתגליות הגז האחרונות. כנראה שההכרזה של שר התשתיות עוזי לנדאו ש"לווייתן מחוץ לעסק" עשתה את שלה ותרמה לאווירה החיובית.

ירון זר, אנליסט האנרגיה בכלל פיננסים ברוקראז', פרסם היום סקירה מעודכנת על סקטור הגז הטבעי בעקבות פרסום תוצאות הסקר הסייסמי התלת מימדי של נובל. זר אומר כי תוצאות הסקר "עלו על ציפיותינו. אנו ממשיכים להיות אופטימיים לגבי מניות הגז אך נזכיר כי מדובר במניות בסיכון גבוה".

אתמול דיווחנו כי איתן אייזנברג, הגיאולוג של רציו , רכש שלשום (א') 2.5 מיליון יחידות השתתפות של רציו בשער ממוצע של 22.14 אגורות ליחידה, קרי בהיקף כספי כולל של 553.5 אלף שקל. אתמול הוא רכש 1.8 מיליון יחידות נוספות בהיקף של 387 אלף שקל, כך שהוא מחזיק ב-4.3 מיליון יחידות שהן 0.06% מרציו.

טבע רשמה ירידה, וזאת למרות שנבחרה על ידי S&P למניית השבוע. כך עולה מדיווח של החברה אמש לבורסה בארה"ב. S&P מחזיקה בהמלצה החמה ביותר על טבע - "קנייה חזקה".

מודיעין רשמה עלייה. היום, נזכיר, תנסה השותפות לגייס כ-108 מיליון שקל בהנפקת יחידות השתתפות חדשות ואופציות.

מניית אולטרה שייפ רשמה עלייה חדה במחזור גבוה. זאת לאחר שהחברה דיווחה היום כי קיבלה את אישור ה-FDA להגיש בקשה במסלול 510K (המסלול המקוצר) לשיווק מכשיר הקונטור 1 בארה"ב.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]