הפרקליטות לעליון: להחמיר בעונשם של בוחני הרכב שלקחו שוחד

יוסי פלוריס ואחמד עומר נדונו במחוזי ל-18 ו-15 חודשי מאסר בפועל ■ הפרקליטות: "המחוזי טעה כשלא נתן משקל ממשי בגזר הדין לקביעותיו שלו בדבר מודעות המשיבים לסיכון העצום הנשקף לחיי אדם כתוצאה ממעשיהם"

פרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי בעונשם של בוחני הרכב יוסי פלוריס ואחמד עומד, שהורשעו בלקיחת שוחד בתמורה להענקת רישיונות לרכבים לקויים.

לפני כחודשיים גזר בית המשפט המחוזי בתל-אביב על השניים, יוסי פלוריס ואחמד עומר, עונשים של 18 ו-15 חודשי מאסר בפועל.

היום (ג') הגישה הפרקליטות, באמצעות מנהלת המחלקה הפלילית עו"ד אפרת ברזילי, ערעור על קולת העונש.

"בית המשפט המחוזי טעה בכך שלא נתן משקל ממשי בגזר הדין לקביעותיו שלו בדבר מודעותם המלאה של המשיבים לסיכון העצום הנשקף לחיי אדם כתוצאה ממעשיהם", נכתב בהודעת הערעור של הפרקליטות.

בנוסף כתבה הפרקליטות בערעור כי "פלוריס ועומר הם עובדי ציבור שהוסמכו לשמש כזרועה הארוכה של המדינה בתחום רגיש ומסוכן. הם היו אמונים על בטיחות הנוסעים והמשתמשים בדרך בכבישי הארץ בכלל וציבור הנהגים בפרט, אך מעלו בתפקידם בבוטות רבה, תוך שהם מאמצים דפוס התנהגות שגרתי של לקיחת שוחד".

באפריל גזר בית המשפט המחוזי את עונשם של פלוריס ועומר. במסגרת גזר הדין כתב השופט חאלד כבוב כי התנהגות הנאשמים "מהווה סיכון בטיחותי לנוסעים ברכב ולנוסעים בכביש בכלל".

השופט ציין כי "מעשיהם של הנאשמים נפרשו על פני תקופה ארוכה והפכו להיות חלק מדפוס התנהגות קבוע, תוך התעלמות מהאמון שניתן בהם על-ידי הרשות המוסמכת".

פלוריס ועומר, בוחני רכב של רשות הרישוי ב"מכון הדרום", הורשעו במסגרת הסדר טיעון כי החל משנת 2007 ובהזדמנויות שונות, בתמורה לכספי שוחד אותם לקחו לכיסם מעובד מחלקת התברואה בעיריית תל-אביב, מוטי יהודה, הם העבירו בדיקות רישוי מכוניות שהביא יהודה למכון, תוך שהם מתעלמים מליקויים שונים שנמצאו בהן.

תמורת הכסף שקיבלו, בנוסף לטובות הנאה אחרות כגון תשלום בעבור ארוחה במסעדה, לא ציינו הבוחנים את הליקויים שנמצאו במכוניות, ואישרו את הנפקת הרישיון.