חבר ה'פד' אוונס: "נוסף לנו עוד סיכון לאור המצב באירופה"

חברת ה'פד' דיוק: "הגנת הצרכנים עלולה לפגוע ברווחי הבנקים" ■ מוקדם יותר ציין יו"ר ה'פד' ברננקי כי "הניחוש הטוב ביותר שלי הוא שההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה לנו תחתית כפולה"

ביום ללא נתוני מאקרו בארה"ב, נשיא שלוחת שיקגו של ה'פד', צ'רלס אוונס ציין בנאום כי "האינפלציה הנמוכה ושיעור אבטלה גבוה מצדיקים את השארת הריבית בשיעורים נמוכים לעוד תקופה". בהתייחס למצב באירופה אמר אוונס כי "נוסף לנו עוד סיכון לאור המצב באירופה". "תחזית הצמיחה בארה"ב טובה אבל לא מספיק טובה על מנת להוריד את שיעור האבטלה כל כך מהר", הוסיף אוונס.

בנאום אחר, חברת ה'פדרל ריזרב' אליזבת' דיוק בפלורידה הזהירה כי הכוונות החדשות של הממשל, שלא לאפשר לצרכנים לקבל הלוואות חדשות העלולות לסבך אותם בבעיות פיננסיות, הכרחיות על מנת להחזיר את הביטחון הצרכני אולם הם יחתכו מרווחי הבנקים האמריקניים.

דיוק, עם זאת, בחרה במסגרת נאומה הנוכחי שלא להתייחס למדיניות המוניטארית העתידית של ה'פד' או למצב הכללי של הכלכלה האמריקנית מעבר למה שתיארה.

מוקדם יותר התבטא יו"ר ה'פד' בן ברננקי ואמר כי "הניחוש הטוב ביותר שלי הוא שההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה לנו תחתית כפולה" אבל, הוסיף ברננקי "ההרגשה לא תהיה נפלאה, שכן יש קשיים לא מעטים בדרך וגם שיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה במשך תקופה ארוכה".

כשנשאל מתי ה'פד' יתחיל להעלות את שיעור הריבית ענה ברננקי בקצרה: "מתישהו בעתיד". אבל, "הפד לא יוכל להמתין עד ששוק העבודה יתאושש לגמרי לפני שיתחיל בהידוק מוניטארי".