חיים רומנו: "העיסוק בשכר הבכירים פוגע בסמכויות המנכ"ל מול העובדים"

עידו נויברגר, מנכ"ל משותף בדש איפקס "לא צריך להציג את המנהלים המוכשרים כחזירים, עד כדי כמעט פושעים" ■ "יש אנשים שהרבה יותר עשירים ואמידים מאותם מנהלים, למה להיתפס רק אליהם?"

הנושא העיקרי של פורום שוק החוב של "גלובס" וחברת מידרוג, שנערך היום בתל אביב, אמור היה להיות המשך קיומם של מונופולים במשק הישראלי, אולם באופן לא מפתיע, את מרבית האש ספגו המשתתפים בפאנל המרכזי בסוגיית שכר הבכירים.

הדוברים בפאנל שהתייחסו לסוגיה - חיים רומנו, לשעבר מנכ"ל אל על, ועידו נויברגר, מנכ"ל משותף בדש איפקס - דחו את הדרישות שעלו לאחרונה בתקשורת, וזכו לתמיכה גם מצד באי הכנס, להגבלות שכר באמצעות חקיקה.

השניים טענו כי העלאת העניין לראש סדר היום הציבורי לא מעידה על החשיבות הכלכלית האמיתית שלו, אלא בעיקר על העניין התקשורתי. רומנו אמר כי "הסוגיה הזו מחלחלת לחברה ופוגעת בסמכות המנכ"ל מול העובדים. העסק הוא הרבה יותר מורכב במציאות. יש מידה של דיספרופורציה כשמדובר במישהו באותו מעמד אך בסיטואציה יותר טובה משלנו, אבל צריך לסמוך ולקבל את החלטות הדירקטוריון ונציגי הציבור".

עוד הוסיף רומנו, כי "אני חושב שבעניין הזה אנחנו פוגעים בעצמנו ועושים דה-לגיטימציה למנהלים. איפה מוצאים קשר בין שכר ותפוקות במשרות ממשלתיות? צריך לטפל בשכר הבכירים באמצעות טיפול מהשורש בכל שוק העבודה, כי זה מטריף את כולנו".

נויברגר ציין כי "לא צריך להגביל את שכר הבכירים, זה בסך הכול הביטוי לבעיית אי-השוויוניות, אבל לא זו הבעיה. לא צריך להציג את המנהלים המוכשרים כחזירים, עד כדי כמעט פושעים. זה תופס כותרות כמו של ארבעה משטים. יש אנשים שהרבה יותר עשירים ואמידים מאותם מנהלים, למה להיתפס רק אליהם? אם בעל השליטה החליט לתגמל את המנהלים, כמו שזה טוב לו, זה טוב גם לציבור. מה שנשאר אחרי השכר זה דיבידנד, שהולך לבעל השליטה ולציבור".