בן-זאב: יותר גופי השקעה בינלאומיים מחרימים מניות ישראליות

מנכ"ל אל-על לשעבר חיים רומנו: "התדמית שלנו כמדינה וכמערכת ביטחונית שמסוגלת לנהל משברים בהצלחה נפגמת בשנים האחרונות. כשחברה ישראלית מנסה להציג את מרכולתה בעולם, היא נמצאת בעמדת התנצלות"

בפורום שוק החוב של "גלובס" וחברת מידרוג, שנערך היום בתל אביב, התייחסו הגם להשלכות של התדרדרות המצב המדיני בשבועות האחרונים, מאז המשט הימי מטורקיה ובמבט הלאה.

הדוברים היו חלוקים לגבי השפעת האירועים על המצב הכלכלי בישראל בהמשך. מנכ"ל מידרוג, גיל גזית, לא מתרגש מהאירועים האחרונים, ולדבריו "אין הרבה חברות שחשופות למשק הטורקי, ולא בטוח שיהיה נזק כזה גדול. אמנם ראינו שמתחילים לסגור כל מיני נמלים, אבל כחברה מדרגת - הפגיעה בחברות לא כזו משמעותית".

לעומתו, מנהל המחקר בכלל פיננסים, יובל בן זאב, אמר כי "הסיכון יותר גבוה ממה שנדמה. הסיכון הישיר אמנם לא משמעותי, כשאין כמעט פעילויות משותפות. אך הבעיות מגיעות משני כיוונים - אחד, תהליך התדרדרות בכיוון של פונדמנטליזם איסלמי, כשלא מן הנמנע שעוד כמה שנים טורקיה תעשה מהלך שיזכיר את איראן. והסיכון היותר משמעותי הוא דעת הקהל העולמית. זה הסיכון לכלכלת ישראל ולשוק המניות. ראינו יותר ויותר גופי השקעה בינלאומיים שמחרימים מניות ישראליות".

מנכ"ל אל על לשעבר חיים רומנו אמר כי "התדמית שלנו כמדינה ומערכת ביטחונית שמסוגלת לנהל משברים בהצלחה, נפגמת בשנים האחרונות. כל אירוע כזה שאנחנו נתפסים בו כגוליית, פוגע בתדמית שלנו, וזה משפיע על הנכונות של גופים לעשות עסקים עם חברות ישראליות. כשחברה ישראלית מנסה להציג את מרכולתה בעולם, היא נמצאת בעמדת התנצלות".