צבי זיו: "בעיית שכר הבכירים, ככל שהיא קיימת, תיפתר מעצמה"

מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, שצבר במהלך תקופת כהונתו עלויות שכר ביותר מ-100 מיליון שקל, מתנגד להגבלת השכר בחקיקה

צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, מתנגד להגבלת שכר הבכירים במשק בחקיקה וטוען שיש לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם ולפתור את הבעיה בעצמה. זיו אמר את הדברים במפגש חשיפת דירוג "מעלה 2010" לאחריות תאגידית של עסקים בישראל.

"איני רוצה להיכנס לדיון בנושא שמכוסה לכשעצמו בפרק הממשל התאגידי בדירוג", אמר זיו בהתייחסו לסוגיית שכר הבכירים. "אני בטוח שאם פועלים על פי העקרונות של פרק זה, דהיינו הדירקטוריון קובע נוסחאות תגמול עתידיות, שקופות ושמתייחסות לתקופה רלוונטית למדידה וכמו כן שהדירקטוריון מבין את משמעותן לרבות הכספיות, הרי שהבעיה, ככל שהיא קיימת, תיפתר מעצמה".

זיו סיים את תפקידו כמנכ"ל הפועלים ביוני אשתקד וצבר במהלך 5.5 שנות כהונתו כמנכ"ל עלויות שכר בסכום כולל של יותר מ-100 מיליון שקל. מהדו"חות הכספיים השנתיים של הבנק עולה, כי עלות שכרו של זיו בגין שנת 2009 הסתכמה ב-3.8 מיליון שקל, בה הוא הועסק כאמור למשך חצי שנה.

סוגיית שכר הבכירים בחברות הציבוריות עוררה תרעומת ציבורית רבה בחודשים האחרונים, עקב חבילות שכר שוברות שיאים בשנה החולפת, אשר התגלו עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברות לשנת 2009. הנושא נמצא בבדיקת ועדת שרים מיוחדת שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר צפויה להגיש המלצותיה בתקופה הקרובה.