העליון דחה את ערעור עמיר מולנר; שלושה מ"חייליו" הורשעו

כך דווח בגלי צה"ל ■ מולנר הורשע בספטמבר 2009 בקשירת קשר לביצוע פשע והחזקת נשק, לאחר שנתפס במצלמת אבטחה בחברת עבריינים נוספים הפועלים להסלקת אקדח ומשתיק קול

בית המשפט העליון דחה היום (ד') בצהריים את ערעורו של עמיר מולנר, שהורשע בעבירות נשק לאחר שנתפס במצלמת אבטחה בחברת עבריינים נוספים הפועלים להסלקת אקדח ומשתיק קול. השופטים קיבלו את ערעור המדינה והרשיעו 3 בני אדם נוספים בביצוע המעשה.

"חומרתה של עבירת החזקת הנשק מקורה בכך שעבירה זאת נעשית לרוב כדי לאפשר ביצוען של עבירות אחרות, שמעצם טבעו של הנשק כרוכות באלימות או בהפחדה", נימקו השופטים. "כשעוסקים במי שהעולם הפלילי אינו זר להם - כמו כמה מן המעורבים בערעור - ובנשק שלו משתיק קול המוחבא במקום 'בלתי טבעי', מקבלים הדברים משנה תוקף".

בספטמבר 2009 הרשיע בית המשפט את מולנר בעבירות של נשיאת נשק, החזקת נשק וקשירת קשר לביצוע פשע. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי לפני כשנה וחצי נכח מולנר בבית פרטי ברמת-גן יחד עם נאשמים נוספים, שם החביאו את האקדח מסוג ברטה, משתיק קול ומספר כדורים. יחד עם מולנר, הורשעו בפרשה עוד 5 נאשמים באותן העבירות.

מכתב האישום שהוגש נגד מולנר, יחד עם 11 נאשמים נוספים, עולה כי בחודש נובמבר 2009 החביאה החבורה אקדח מסוג ברטה, משתיק קול ו-11 קליעים בחצר הבית של אחד מהם ברמת-גן.

מולנר טען לחפותו לאורך כל המשפט, אבל סרט ממצלמת אבטחה שהיתה בבית ברמת-גן הוכיח מעל לכל ספק כי הוא היה מעורב בהסתרת הנשק.