כלכלן אמריקני חוזה כי יוון תגיע לחדלות פירעון באוגוסט

קרל ויינברג: "בסופו של דבר יוון תגיע לחדלות פירעון כי המדינה שקועה בחובות והגישה של גוש האירו להציל את המדינה שגויה" ■ "אתה לא יכול לעלות אמינות האשראי של מדינה ששקועה בחובות על ידי לקיחת יותר הלוואות"

"בסופו של דבר יוון תגיע לחדלות פירעון כי המדינה שקועה בחובות והגישה של גוש האירו להציל את המדינה בכל מחיר היא שגויה", אמר קרל ויינברג, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות High Frequency Economics, אתמול (ו') בראיון לרשת לרשת CNBC.

להעררכתו, ארגון מחדש של החוב היווני צפוי להתבצע באוגוסט, באותה תקופה שבה המדינה תקבל עוד הזרמת כספים ממסגרת הסכם החוב שלה עם קרן המטבע הבינלאומית(IMF) והאיחוד האירופי.

"אתה לא יכול לעלות את אמינות האשראי של מדינה ששקועה בחובות על ידי לקיחת יותר הלוואות", אמר. "בדרך זו, הם זורקים יוון עוד ועוד למלכודת שבה היא לא מטפלת של בבעיה באופן ישיר כמו שצריך".

כשנשאל מתי חדלות הפירעון של יוון צפויה לקרות, השיב ויינברג: "אנו מייעצים לאנשים לקחת את הטלפונים הסלולריים שלהם בעת היציאה לחופשה באוגוסט". לפשיטת הרגל של יוון תהיה השפעה חריפה על האירו".

לעומת זאת נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן רומפוי, חזר והדגיש ביום חמישי האחרון כי יוון לא תגיע לחדלות פירעון וכי שום מדינה תעזוב את גוש האירו. הוא גם התחייב כי במידת הצורך, היקף קרן הייצוב של 750 מיליארד אירו (905 מיליארד דולר) עשוי להתרחב כדי שתעמוד במטרות שהוצבו לה.

גם ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פאפאנדראו, אופטימי לגבי מצבה של מדינתו בעקבות משבר החוב: "אנו רואים את הסימנים הראשונים שמוכחים שאנחנו בתהליך של התאוששות לקראת שיפור". דברים אלה נאמרו לחברי המכון לפיננסיים בינלאומיים בוינה. לדברי פאפאנדראו, בחמשת החודשים הראשונים של השנה, הגירעון הופחת ב-40% בהשוואה לתקופה המקבילה אתשקד וההוצאות קוצצו במידה משמעותית.