הפרקליטות: להטיל קלון על סגן ראש העיר ת"א לשעבר נתן וולוך

‎‎וולוך הורשע לפני כחודש וחצי ללא קלון בעבירות של הפרת אמונים של עובד ציבור ובעבירות לפי חוק הכניסה לישראל‏ ■ הפרקליטות: "בית משפט השלום לא נתן את המשקל הנכון לחומרה הרבה הנובעת ממעשיו של וולוך"

‎המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב ערעור על החלטת בית משפט השלום שלא להטיל קלון על סגן ראש עיריית תל-אביב לשעבר נתן וולוך, שהורשע בעבירות של הפרת אמונים.

"בית משפט השלום לא נתן את המשקל הנכון לחומרה הרבה הנובעת ממעשיו של וולוך", כתבה הפרקליטות בהודעת הערעור.

לטענתה, בית המשפט לא נתן די משקל לכך שבמעשיו כיזב וולוך רשות אחרת של המדינה וכי הוא ביצע את העבירות כדי לרצות איש עסקים פרטי. כמו כן לא ניתן די משקל לרום מעמדו של וולוך בהיררכיה המוניציפלית בתל-אביב בעת ביצוע העבירות ולכך שהוא גרם נזק ממשי, שמהותו פגיעה אמון הציבור.

"הקלון המבוקש עניינו באמירה מוסרית וערכית של בית המשפט כי וולוך, שכשל בסדרה של מעשים פליליים חמורים ועשה זאת מרום מעמדו ותוך שימוש במעמד לצורך קידום העבירה, אינו כשיר מוסרית להמשיך ולהנהיג את הציבור", כתבה הפרקליטות.

‏‎‎מסמכים שקריים

‎‎לפני כחודש וחצי הורשע וולוך ב-3 עבירות של הפרת אמונים של עובד ציבור וכן ב-3 עבירות לפי חוק הכניסה לישראל. וולוך הודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון, ונגזרו עליו 200 שעות של עבודות שירות לתועלת הציבור ו-5 חודשי מאסר על-תנאי.

השופטת גיליה רביד קבעה כי ב-3 מועדים שונים - בשנים 1999, 2000 ו-2001 - "חתם וולוך על מסמכים שנוסחו על-ידי איש העסקים ראובן גרוס, בידיעה כי הנוסח שלהם כוזב, על מנת שאלה ישמשו לצורך השגת אשרת ביקור בישראל ממשרד הפנים לאזרחית מולדבית שגרוס רצה להזמינה לביקור".

במסמכים השקריים שהוצגו למשרד הפנים נכתב כי האזרחית המולדבית מוזמנת כביכול על חשבון העירייה להשתתף בהשתלמויות שונות שאורגנו על-ידיה, אלא שכלל לא התקיימו השתלמויות באותה תקופה.

השופטת הרשיעה את וולוך אך בחרה שלא להטיל עליו קלון, לאור תרומתו לחברה לאורך 40 שנות פעילות ציבורית. הערעור על החלטתה בעניין זה הוגש על-ידי עו"ד ערן זלר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בהנחייתה של מנהלת המחלקה, עו"ד אביה אלף.‏‎‎‏