מריל לינץ': "יוון תלך להסדר חוב, אך הגרוע מאחורינו"

כלכלני מריל לינץ' בסקירה לאחר פגישה עם 30 לקוחות גדולים בארה"ב: התיאבון לסיכון חוזר וההערכה היא שלא יהיה מיתון נוסף באירופה

אירופה לא תגלוש למיתון נוסף והרע מכל במשבר החובות כבר נמצא מאחוריה. זוהי המסקנה של כלכלני מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, לאחר שהם נפגשו עם 30 לקוחות גדולים שלהם בארה"ב כדי לבדוק מהי דעתם על שוק המניות בימים אלה. את המסקנות הוציא מריל לינץ' בסקירה ללקוחות, אשר הגיעה לידי "גלובס".

"נפגשנו בשבוע שעבר עם לקוחות ממחלקות מניות ואג"ח בארה"ב", כותב דייוויד הונר ממריל לינץ', מחבר הסקירה. "השורה התחתונה היא שהמשקיעים מתוסכלים מהתנודתיות בשווקים. עם זאת, נפגשנו גם עם כמה 'דובים' מושבעים ונראה כי הם מחפשים הזדמנות לקנות יותר אפיקים מסוכנים (כדוגמת מניות - ע.ב.י) אם נצליח לעבור תקופה מסוימת ללא 'הטלת פצצות'".

האונר מציין כי הדאגה העיקרית בקרב המשקיעים היא כמובן משבר החוב באירופה, כאשר תשומת הלב עוברת כעת לספרד. ממשלת ספרד מתכננת הנפקת אג"ח גדולה ביולי, אז היא תנסה לגייס 16.2 מיליארד אירו לצורך מחזור חובות ישנים. יהיה זה מבחן ליציבותה של ספרד, כפי שהיא נתפסת על ידי המשקיעים.

"התיאבון לסיכון חוזר בהדרגה והמשקיעים מסכימים שלא יהיה מיתון נוסף באירופה ושהגרוע מכל באשר למשבר החוב כבר מאחורינו, למרות שרוב המשקיעים מעריכים שיוון תגיע בסופו של דבר לחדלות פירעון ותפנה להסדר חוב", כותב האונר.