הוועדה למדרוג תחליט על שינוי במדידת הרייטינג בטלוויזיה

השינוי יכלול קיצוץ משמעותי באורך הפינות, כך שכל אחת מהן לא תעלה על 5 דקות ■ מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "הוויכוח הוא ציבורי אתי"

הוועדה למדרוג תחליט מחר (ד') על שינוי מהותי בדרך מדידת הרייטינג בטלוויזיה. זאת לאחר שגורמים בקרב הזכייניות הביעו היום (ג') תמיכה בעמדת מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, לפיה יהיה צורך לעשות קיצוץ משמעותי באורך הפינות.

על-פי תוכניתו של סמירה, אורך פינה לא יעלה על 5 דקות, והיא תהיה חייבת להיות שונה באופייה התוכני מיתר התוכנית ממנה היא הופרדה.

נושא ה"פינה" עלה לדיון לאחר שגופי שידור שונים החלו להפריד חלקים מראשית וסוף התוכנית, על מנת שאלה לא ייכללו ברייטינג שלה ולא ישפיעו עליו לרעה.

במקרים רבים הורידו עד ל-40 דקות מזמן כל תוכנית. על-פי תוכנית הרשות השנייה, שעיקרה צפוי להתקבל מחר, ההבחנה תהיה חייבת להיות בראש ובראשונה תוכניתית.

על הפינה יהיה להכיל "פתיח וסגיר שונים מהפתיח והסגיר של התוכנית אליה הפינה קשורה, ובנוסף שוני במגישים או במשתתפים או בדמויות או בעלילה". זאת בניגוד למצב כיום, כאשר לא ממש ברור היכן מתחילה ונגמרת פינה, ולרוב היא מובחנת על-ידי מקבץ פרסומות.

אחת המחלוקות העיקריות היא סביב נושא מהדורות חדשות, כאשר ברשות השנייה רוצים לאסור לחלוטין שילוב פינות במהדורות חדשות, מצב שאליו מתנגדים הזכיינים, בטענה כי מהדורות החדשות מתחרות באופן שווה על הצפייה.

על-פי התוכנית, לא ניתן יהיה לבצע תיקונים באורכי פינות לאחר שליחת קובץ נתוני הצפייה ברבעי שעות על-ידי הוועדה למדרוג, זאת על מנת שגופי השידור לא יוכלו לבצע מניפולציות על הנתונים.

גופי השידור מבקשים להאריך את הפינות בניגוד להצעתו של סמירה עד ל-10 דקות.

לדברי סמירה ל"גלובס", "הוויכוח הוא ציבורי אתי". את תגובת הוועדה למדרוג לא ניתן היה להשיג.