למרות המשבר: מכרז הפרסום של מי עדן ימשיך מחר כמתוכנן

על התקציב, בהיקף 2.5 מיליון דולר במחירים ריאליים, מתחרים ענבר-מרחב-שקד, יהושע TBWA, ראובני-פרידן וגיתם BBDO ■ הערכות: מי עדן תצא בקמפיין הסברה כדי להרגיע את הלקוחות ולמזער את נזקי משבר האיכות הנוכחי

שלב הפרזנטציות במכרז על תקציב הפרסום של מי עדן יחל מחר (ה') כמתוכנן, למרות המשבר שפקד היום (ד') את החברה, במסגרתו היא הודיעה הבוקר כי סגרה את מפעל החברה בישראל. המפעל נסגר עקב חריגות מהתקן המיקרוביאלי המותר על-פי התקנות, שנמצאו בבדיקות שגרתיות שנערכו אתמול (ג') במעיין המשמש את החברה בישראל.

בין משרדי הפרסום המשתתפים במכרז נמצאים ענבר-מרחב-שקד, יהושע TBWA, ראובני-פרידן וגיתם BBDO.

התקציב, בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר במחירים ריאליים, טופל ב-5 השנים האחרונות במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

יצוין כי בין המשרדים המתמודדים, רק ראובני-פרידן שייך למערך הפרסום של מי עדן, היות שהוא מטפל בתקציבים של תפוזינה ו-RC קולה, שניהם מבית יפאורה תבורי. מנגד, גיתם מטפל בתקציב פפסי ששייך לחברת טמפו המתחרה ביפאורה, ויהושע מטפל בתקציב פרימור.

המשרד שיזכה בתקציב יצטרך לפעול למיתוג מי עדן בשוק המים המינרליים, באופן שיבדל אותו מהמתחרים. זאת, משום שהמותגים בשוק עדיין נתפסים בציבור כמוצרים גנריים. בנוסף, הוא יצטרך להתמודד עם הפגיעה התדמיתית שספגה החברה בעקבות המשבר היום, אשר השפעותיו יורגשו לאורך זמן.

במקביל, הערכות בענף גורסות כי החברה תצא באופן מיידי בקמפיין הסברה לציבור כדי לנסות ולמזער את נזקי המשבר.

מי עדן מחזיקה בנתח שוק כללי של 45% בשוק המים המינרליים בישראל. חברת מעיינות עדן נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל-אביב ונמצאת בבעלות משפחת נפתלי והציבור.