ארזים לא שילמה 48 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שמחפשים בעל שליטה חדש

המשקיעים בסדרות האג"ח הקצרות של החברה החליטו להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי, לנקוט בהליכים משפטיים נגד החברה ונושאי המשרה בה, ולפרסם מכרז לאיתור משקיע במקום בעל השליטה, מאיר גורביץ'

הסלמה במאבק ההישרדות של ארזים, הנמצאת בשליטת מאיר גורביץ'. מחזיקי האג"ח הקצרות (ארזים אגח 2 ארזים אג 3 ) החליטו להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי, לנקוט בהליכים משפטיים נגד החברה ונושאי משרה בה, ולפרסם מכרז לאיתור משקיע חדש להחלפת בעל השליטה.

הפסד של 85 מיליון ש' ברבעון

חברת הנדל"ן המניב, הפעילה באנגליה, גרמניה וישראל, נקלעה למשבר חריף. את הרבעון הראשון של השנה היא סיימה בהפסד של 85 מיליון שקל, והגירעון בהונה העצמי התרחב ל-254 מיליון שקל.

לחברה חובות ענק של 2.6 מיליארד שקל (מתוכם 343 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בישראל) וגירעון בהון החוזר של 1.7 מיליארד שקל.

עם הכנסות של 59 מיליון שקל בלבד ברבעון החברה מתקשה לעמוד בהחזר החובות, והמשקיעים בשלוש סדרות האג"ח מנהלים עמה מו"מ להסדר חוב.

בעוד מחזיקי האג"ח הקצרות, המיוצגים על יד משרד קליר בנימיני, מפגינים קשיחות מול החברה, הרי שלמחזיקי האג"ח הארוכה (ד'), המיוצגים ע"י עו"ד עופר שפירא, אינטרס שונה - ובימים הקרובים הם יחליטו האם לקבל את הצעת החברה.

מתווה הסדר החוב שמציעה ארזים כולל דחיית פירעון הקרן לשנים 2015 עד2021 (מועדי תשלום הריבית לא ישתנו), ביטחונות ושעבודים חדשים, הפחתת שכר, מגבלות על חלוקת דיבידנד, והתחייבות להזרמת הון לחברה.

לחץ כבד מצד בנקים מחו"ל

עד שמחזיקי האג"ח יגיעו עם החברה להסדר חוב, היא עלולה לאבד את מרבית נכסיה בחו"ל, כיוון שהבנקים בחו"ל מפעילים עליה בחודשים האחרונים לחץ כבד. בגרמניה בנק מלווה דורש פירעון מיידי של חוב בסך 280 מיליון שקל בגין אשראי שניתן לרכישת 2,119 דירות להשכרה; ובאנגליה הבנק המלווה דורש פירעון מיידי של 911 מיליון שקל, ואף מינה מנהלים מטעמו לחברה הבת המשכירה רשת של 64 בתי אבות.

רואי החשבון של ארזים מפנים בדו"חות תשומת לב לתוכניות ההנהלה לשנה הקרובה, ומקנחים ב"ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'".

בתחילת החודש הפחיתה S&P מעלות את דירוג האג"ח של סדרות ב' וג' של ארזים ל-D (חדלות פירעון), כיוון שלא הועבר למחזיקי האג"ח תשלום של 48 מיליון שקל שהיה אמור להתבצע.