רציתם אפריקה? קיבלתם

אני סובל מרעש הוובזולות לא פחות ממחקרים של מומחי שמיעה אירופים על הנזק לעור התוף

פעם, כשהייתי נער, הייתה גם לי וובוזלה, היא כיכבה במשחקי הפתיחה של הפועל חיפה באותה עונה, עד שאיזה ערס שלא עמד בדציבלים אמר לי בדיוק לאיפה הוא הולך לדחוף לי אותה אם לא אפסיק לצפצף לו באוזן.

מכיוון שמאז יש הרבה יותר ערסים ופחות ילדים עם חצוצרות ביציעיו הנוגים של הכדורגל הישראלי, אפשר להבין מדוע לא הפכנו למדינת וובוזלות, למרות תקופת פופולריות קצרה של חצוצרות הפלסטיק האלה.

היה קצת מצחיק לשמוע את הטענות נגד שירת הסירנה של הדרום אפריקנים. הרי מי שהחליט להביא מונדיאל לאפריקה לא עשה זאת בגלל רמת הכדורגל או בגלל התשתיות המפוארות. התאחדות הכדורגל העולמית החליטה לקיים שם את טורניר הדגל שלה מסיבות פוליטיות, מתוך רצון לחבר קהלים חדשים למשחק הישן, ובעיקר - לפחות על-פי ההסבר הרשמי - כדי לקרב בין תרבויות. ואם הוובוזלה היא חלק מהתרבות המקומית, מה לנו כי נלין?

יש, למשל, מדינה אחת בלבנט שאזרחיה הדתיים נוהגים לנשק פיסת קלף שקבועה במסמרים על המשקוף. נכון שזה מרעיש פחות, אבל לעיניים זרות זה עלול להיראות לא פחות מוזר. או במילים אחרות: רציתם אפריקה? קיבלתם!

שאף אחד לא יבין אותי לא נכון - אני סובל כהוגן ממה שנשמע לאוזניי המערביות כפקק תנועה של נהגי משאיות עצבניים, אבל אני סובל עוד יותר לקרוא מחקרים של מומחי שמיעה מאירופה שמנתחים את הסכנות לעור התוף.

מה שמוכיח שאירופים לא יכולים להפסיק לחשוב כקולוניאליסטים, לאמור: הבאנו מונדיאל לילידים, לפחות שינסו להתנהג כמו בני אדם.

אם תרצו, זה בא מאותו מקום שממנו מביטים מר וגברת אירופה בהשתלטות על המשט, ופתאום נפלט להם, זוג ליבראלים נאורים שכמותם, איזה "יודן" שצרוב להם על ההארד-דיסק מימים ימימה.