המדד המשולב עלה ב-0.1%; ב"י: "התמתנות בהתאוששות"

(עדכון) - במקביל, מדד מלניק עלה 0.4% במאי - העלייה המתונה ביותר מאז ספטמבר 2009

התמתנות בקצב הפעילות הכלכלית במשק: המדד המשולב של בנק ישראל עלה בשיעור מתון בחודש מאי ובמקביל מדד מלניק למצב המשק עלה בחודש מאי ב-0.4%, לאחר עלייה של 0.6% באפריל ו-0.8% במארס. זוהי העלייה המתונה ביותר במדד מלניק מאז ספטמבר 2009.

המדד המשולב של בנק ישראל עלה ב-0.1% בלבד במאי, לאחר עלייה דומה באפריל. המדד לחודש מארס עודכן מטה ל-0.4% במקום 0.5% בקריאה הקודמת. בהודעת בנק ישראל דובר על "התמתנות בקצב ההתאוששות".

"התרחבות המגזר העסקי נמשכת", אמר פרופ' רפי מלניק, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה. "הייצור התעשייתי ממשיך להתפתח חיובית ומבטא המשך התפתחות ההיצע בכיוון של צמיחת המגזר העסקי. גם הפדיון בענפי המסחר והשירותים ממשיך לגדול ומשקף התרחבות נמשכת של הביקושים המקומיים".

מדד מלניק מאבחן בזמן אמת את רמת הפעילות ואת התפניות בפעילות המשקית בישראל. המדד מורכב מנתונים בסיסיים שמתפרסמים על ידי הלמ"ס, כדוגמת מדד הייצור התעשייתי, מדד פדיון ענפי המסחר והשירותים ומספר משרות השכירים בסקטור העסקי.

מדד מלניק לחודש מאי הושפע מעלייה של 1.7% במדד הייצור התעשייתי באפריל, עלייה של 0.1% במדד הפדיון של ענפי המסחר והשירותים באפריל, עלייה של 0.3% במדד הייבוא במאי וירידה של 1.1% במספר משרות השכירים בסקטור העסקי במארס.