חגיגה בבורסה בת"א: הביומד קפץ 3.4%, אקסלנז זינקה 29.6%

ביוליין חתמה הסכם מסחור ענק - טיפסה 6.4% במחזור ענק ■ עליות חדות במניות קמהדע, ביוסל ודי מדיקל ■ מי עדן חוזרת לייצר לאחר 4 ימים - המניה זינקה ■ המחזור הסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל

הבורסה בת"א רשמה היום (א') עליות שערים, שהלכה והתחזקו ככל שהתקרבה שעת הנעילה. זאת, בתגובה למגמה בשוקי חו"ל ולנתוני המאקרו בסוף השבוע, ועל רקע העננה הגיאו-פוליטית. בלטו בעליות מדדי הביומד, היתר והנדל"ן, ואחריהם מדד המעו"ף.

בנוסף נזכיר, המשקיעים המשיכו להיערך לקראת עדכון הרכב המדדים ב-1 ביולי, כאשר ההערכה הרווחת היא כי עזריאלי וישראמקו יצטרפו למדד המעו"ף ואילו אורמת והראל יפנו את מקומן במדד. בהקשר הזה, הבורסה בת"א הקדימה את פרסום הרכב המדדים החדש ליום חמישי הקרוב, ה-24 ביולי, בסוף המסחר. המחזור הסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל.

בשבוע הבא יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש יולי. נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר בסוף השבוע כי הוא צופה ששיעור הריבית בישראל, שהיום עומד על 1.5%, יהיה גבוה יותר בשנים הקרובות על רקע ההתאוששות הכלכלית. בנוסף הוא הדגיש כי תחזית בנק ישראל היא לצמיחה שנתית של 3.7% ב-2010. פישר גם התייחס למדיניות רכישת הדולרים במטרה להגן על השקל: "בישראל, היתה לנו בעיה גדולה של זרימת הון למדינה כתוצאה מהמשבר העולמי שהייתה עלולה להכניס אותנו למיתון קשה", הסביר פישר. "השתדלנו להתמודד עם מצב זה על הצד הטוב ביותר".

ולשוקי חו"ל. וול סטריט סגרה את השבוע החולף בעליות ומדד ה-S&P 500 הניב תשואה חיובית שבועית של 2.5%. המדד עלה ב-6.4% מאז השפל האחרון שנרשם ב-7 ביוני, אז נסחר במכפיל רווח של 15.2, קרי הרמה הזולה ביותר בה שהו המניות מזה כשנה. יש לציין כי המדד עדיין רחוק בכ-14% מהשיא האחרון שרשם בשלהי אפריל.

הסיבה לעליות הייתה נתוני מאקרו טובים יחסית שפורסמו בארה"ב וכן הקלה בחששות הנוגעים למשבר החוב באירופה, לאחר שספרד הצליחה לגייס ביום ה' 3.5 מיליארד אירו ומסרה כי יש לה מספיק כסף כדי לעמוד בתשלומי האג"ח שלה בחודש יולי. ביום שבת חלה התפתחות חיובית נוספת בכלכלה העולמית, כאשר סין הודיעה על ניוד היואן לאחר בקשות חוזרות ונשנות מצידה של ארה"ב.

כידוע, המשקיעים בישראל עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בשוקי חו"ל, אך לאחרונה גוברת מידת תשומת הלב שמייחסים המשקיעים לאירועים המדיניים המקומיים, כדוגמת אירועי המשט לעזה. בסוף השבוע דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, כי מצרים אפשרה ל-11 ספינות מלחמה אמריקניות ואחת ישראלית לחצות את תעלת סואץ בדרכן לים האדום וייתכן שהן בדרכן למפרץ הפרסי. לפי הדיווח, מצרים סגרה את התעלה לכלי שיט אחרים במשך שעות כדי לאפשר את מעברה של השיירה, כאשר עדי ראייה סיפרו לעיתון כי גם נושאת מטוסים של ארה"ב חצתה את התעלה. בתקשורת המערבית הנושא לא זכה לסיקור רב כך שלא ניתן לדעת האם מדובר בדיווח אמין או אם אכן מדובר בהכנה לתקיפה אפשרית באיראן.

"מבחינת השקעה אנו מעדיפים השקעה בחו"ל על פני השקעה בישראל, ההחמרה במצב הגיאו-פוליטי בעקבות אירועי המשט הטורקי ממשיכה להעיב על ההשקעה בארץ", כתב אמיר חייק, הכלכלן הראשי בבנק אגוד, בסקירה ללקוחות הבנק. "בהתאם להערכתנו, השווקים בעולם ביצעו תיקון טכני חיובי כלפי מעלה, אך משבר החובות באירופה ממשיך להעיב על המסחר בעולם ולראיה הורדת הדירוג של יוון על ידי סוכנות הדירוג פיץ' ומדד ה-ZEW בגרמניה לחודש יוני, שהיה ברמה נמוכה".

המעו"ף פרץ את רמת ה - 1,110 נקודות

ובזמן שעין אחת בוחנת את הזירה המדינית-ביטחונית, עין שנייה ממשיכה לבחון את הנתונים הכלכליים, וישנם לא מעט כאלה השבוע. ביום ב' תפרסם הלמ"ס את נתוני התעסוקה לחודש אפריל ואת המכירות ברשתות השיווק בחודש מאי. אחרי סגירת המסחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש יולי, אשר לפי ההערכות בשוק תיוותר ללא שינוי ברמה של 1.5%. ביום ה' יפורסמו הרכישות בכרטיסי אשראי לחודש מאי, נתון נוסף שיעיד על עוצמת הצריכה הפרטית במשק.

מבחינה טכנית מעריך זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", כי הבורסה נמצאת במגמה עולה ותמשיך לעלות בעתיד הקרוב.

"כפי שהערכתי, המעו"ף הצליח להישאר מעל הממוצע הנע ל-21 יום, למרות שהוא עדיין מתחת לממוצע ל-200 יום", אומר סגל. "למרות שמבחינת 'דירוג עוצמה' ממוצע נע ל-200 יום 'לוקח' ממוצע ל-21 יום, אני עדיין סבור שבסופו של דבר הממוצע ל-200 יום ייפרץ כלפי מעלה. מהלך מעל 1,110 נקודות יאשר את ההנחה הזו וילמד על סיכוי למהלך עלייה משמעותי של המעו"ף בהמשך. מהלך מתחת 1,090 נק' ילמד כי התרחיש השורי לא מתממש ובמקרה כזה ניתן יהיה לצפות לירידות שערים משמעותיות. כאמור, זהו לדעתי התרחיש הפחות סביר".

מניות הביומד מזנקות

אלביט מערכות חתמה חוזה חדש לאספקת מערכות קשר ותקשורת, מערכות שליטה ובקרה ומערכות לוחמה אלקטרונית לצבא של מדינה בדרום אמריקה בהיקף כספי של כ-130 מיליון דולר.

4 ימים לאחר שהחליטה על הפסקת ייצור המים, מי עדן הודיעה היום כי לאחר רצף של בדיקות איכות למי הסלוקיה, היא החליטה לחדש את הייצור בתיאום ובאישור משרד הבריאות. לדברי החברה, היא תחזור לשיווק מלא של מוצריה לאחר קבלת אישור משרד הבריאות ואם זה יהיה בימים הקרובים, להפסקת הייצור לא תהיה השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות.

קבוצת דלק של יצחק תשובה, הגיבה לדיווחים בקנדה לפיהם דלק US, החברה הבת של קבוצת דלק, הציעה לקנות בית זיקוק ב-147 מיליון דולר מענקית הנפט רויאל-דאץ'-של.

חברת סאני שבשליטת אילן בן דב קיבלה הודעה מחברת יורוקום של שאול אלוביץ, לפיה האחרונה מממשת אופציית PUT שהעניקה לה סקיילקס לרכישה בחזרה 4.46% ממניות סקיילקס. לאחר הרכישה סאני תחזיק בכ-82.49% מההון של סקיילקס.

שותפות חיפושי הגז רציו הודיעה כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות אישר העברת 10% נוספים ברישיון החיפוש "שרית", כך שלאחר ההעברה לרציו 25% מסך זכויות ההשתתפות ברישיון.

מניות הביומד כאמור זינקו. חברת אקסלנז , המפתחת ומוכרת מערכות לאבחון ומעקב אחר מחלות בדרכי העיכול ובכבד, חתמה על הסכמים עם שתי ענקיות הפצה של ציוד רפואי בארה"ב להפצת מוצריה בתחום אבחון חיידק ה-H.Pylori. עליות חדות נרשמו במניות קמהדע , ביוסל ודי מדיקל.

ביוליין ריכזה מחזור ענק. החברה דיווחה היום על הסכם מסחור חדש בצפון אמריקה לתרופת ה-BL-1020 של החברה לטיפול בסכיזופרניה, עם חברת סייפרס האמריקנית.

מגל מערכות נתבקשה ע"י חלק מבעלי המניות, המחזיקים בכ-17% ממניות החברה, לכנס אסיפה כללית לשם בחירת מועצת דירקטוריון חדשה. קבוצת בעלי המניות רוצים למנות 5 דירקטורים חדשים.

[לאתר המעו"ף][לאתר קרנות]