ביוליין מזנקת ב-15% במחזור ענק: הסכם חדש בכ-365 מיליון דולר

התקשרה עם סייפרס האמריקנית למסחור בצפון אמריקה לתרופת ה-BL-1020 לטיפול בסכיזופרניה ■ סייפרס תנהל ותממן את המשך פיתוח התרופה, ותהיה אחראית להגשת תיקי הרישום לצורך קבלת אישור FDA לשיווק התרופה בארה"ב

חברת הביומד ביוליין הודיעה היום (א') על הסכם מסחור חדש בצפון אמריקה לתרופת ה-BL-1020 של החברה לטיפול בסכיזופרניה, עם חברת סייפרס האמריקנית.

על-פי ההסכם, שכפוף לאישור לשכת המדען הראשי, עם השלמת העסקה ביוליין תקבל מראש 30 מיליון דולר ובהמשך תקבל תשלומים בהיקף כולל של עד 365 מיליון דולר, המותנים באבני דרך רגולטוריות, המשך פיתוח, אישור אינדיקציות נוספות ואבני דרך מותנות מכירות. בנוסף לתשלומים אלה, ביוליין תהיה זכאית לתמלוגים בהיקף של 12% עד 18% מהיקף המכירות של התרופה.

על פי תנאי ההסכם חברת Cypress תנהל ותממן את המשך פיתוח התרופה, ותהיה אחראית להגשת תיקי הרישום לצורך קבלת אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לשיווק התרופה בארה"ב ולרשויות הבריאות של קנדה ומקסיקו.

לביוליין נשמרה הזכות לקבלת המידע שבתיקי הרישום ולהשתמש במידע זה (תמורת החזר עתידי של כמחצית ההוצאות ) לרישום התרופה בשאר חלקי העולם המהווים בדרך כלל כמחצית מהשוק העולמי, בין בעצמה ובין באמצעות הסכמי רישוי שיחתמו עם חברות נוספות. הסכמים אלו צפויים להיות בתנאים משופרים לאור העובדה שהתרופה תהיה מוכנה לרישום לאחר ניסויים קליניים מתקדמים יותר.

לדברי אהרון שוורץ, יו"ר ביוליין, "ההסכם מהווה מקור גאווה לחברה וציון דרך לתעשיית הביוטכנולוגיה בישראל. זהו הסכם מסחור שני עליו חותמת החברה בתוך פחות משנה והוא תורם להצפת ערך משמעותית עבור המשקיעים בחברה. הנהלת ביוליין מחויבת להמשיך ולקדם את יעדיה העסקיים והאסטרטגיים של החברה, ובתוכם חתימה על הסכמי מסחור נוספים עבור התרופה ומימוש הפוטנציאל הרב הקיים בצנרת הפיתוח של החברה".

כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין: "אנו רואים הישג חשוב בחתימת ההסכם עם Cypress, שתמשיך את פיתוח התרופה עד הבאתה לשוק. ההסכם מעיד על איכות המודל העסקי שלנו ויכולות הביצוע הגבוהות של העובדים, ההנהלה והדירקטוריון. ההון שיזרום לקופת החברה בעקבות החתימה על הסכם זה והסכם המסחור הקודם, העשוי להגיע לכ-650 מיליון דולר (לא כולל תמלוגים), יאפשר להמשיך לממש את האסטרטגיה ולהוציא לפועל את התוכניות הרבות שלנו".