סגן שר החינוך מאיר פרוש: "גם את אייבי נתן השליכו לכלא"

סגן שר החינוך העתיק הבוקר את לשכתו לאוהל בסמוך לכלא מעשיהו, במחאה על מאסר ההורים החרדים מעמנואל ■ הצעד זכה לביקורת רבה בכנסת, בין היתר מצד שר החינוך גדעון סער ■ פרוש: "זה לגיטימי במדינה דמוקרטית"

סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה), העתיק הבוקר (א') את לשכתו לאוהל מיוחד שהקימו אנשיו בסמוך לכלא מעשיהו, במחאה על מאסר ההורים החרדים מעמנואל. צעד זה של פרוש זכה לביקורת רבה בכנסת, בין היתר מצד שר החינוך, גדעון סער.

פרוש עצמו לא מתרגש מהמבקרים: "אני מזכיר לכולם שפעם אייבי נתן הושלך לכלא, ופעילים מהשמאל באו וישבו מול הכלא", הוא אומר בשיחה עם "גלובס". "זה לגיטימי במדינה דמוקרטית, ואני פה כדי לומר שהציבור כואב".

על העובדה שהוא מקיים מחאה נגד פסיקת בג"ץ בעוד שהוא משמש בתפקיד ממלכתי, הוא אומר: "לא ביקשתי את אישור המשרד כדי להקים את האוהל. אני פה כחבר כנסת, כאיש יהדות התורה וגם כסגן שר החינוך - אבל אני לא מייצג פה המשרד".

פרוש סיפר גם על השיחה שערך עימו גדעון סער: "השר אמר שכדאי שאמנע מהצעד הזה. אני השבתי לו שאנחנו מייצגים שתי סיעות שונות, וכאיש ציבור אני מבקש להביע את מחאתי ולהיות עם חבריי. האם הוא הבין אותי? לא נראה שהוא רוצה להבין אותי, אבל הוא שמע את מה שאמרתי".