אזרחים יוונים שלקחו חלק במשט לעזה יתבעו את ברק ואשכנזי

כך דווח בגלי צה"ל ■ בכוונתם גם לתבוע את החיילים והשוטרים שהשתתפו בהשתלטות על כלי השיט ■ לטענת משתתפי המשט, ישראל עברה על החוק הפלילי היווני ועל אמנות בינלאומיות

33 אזרחים יוונים שלקחו חלק במשט לעזה צפויים להגיש תביעות בארצם נגד בכירים ישראלים, ובהם שר הביטחון, אהוד ברק, הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, ומפקד חיל הים, אליעזר מרום. כמו כן, בכוונתם לתבוע בימים הקרובים את החיילים והשוטרים שהשתתפו בהשתלטות על כלי השיט - כך דווח בגלי צה"ל.

לטענת משתתפי המשט, ישראל עברה על החוק הפלילי היווני ועל אמנות בינלאומיות, בכך שעצרה את הספינות בכוח מחוץ למים הטריטוריאליים שלה.

עורכת דינם של התובעים הודיעה על הכוונה להגיש תביעות משפטיות במסיבת עיתונאים שקיימה באתונה.

חלק מהתובעים שהו על הספינה "מרמרה", שבה אירעו העימותים הקשים עם לוחמי השייטת.

בינתיים מחפשים בצה"ל דרך למנוע את המשטים הבאים, או בלית ברירה, למנוע תקריות אלימות בעצירתם. אתמול (ג') הודיע דובר מטעם ארגון הסהר האדום האיראני כי ספינת הסיוע האיראנית תצא לדרכה ביום ראשון הקרוב, כשעל סיפונה יהיו 1,100 טונות סיוע הומניטרי שיכלול תרופות ומזון, וכן יתלוו למשט נציגי הסהר האדום ועיתונאים.

במקביל, הדיפלומטיה הישראלית מנסה לצמצם נזקים מהמשט הטורקי. בפגישתו השבוע עם מזכ"ל האו"ם אמר שר הביטחון, אהוד ברק, כי ישראל תחסום את המשט המתוכנן מלבנון, וגע היא רואה בממשלת לבנון אחראית "לכל ספינה שתגיע וגם לאנשים שיהיו עליה".

ברק הוסיף: "הנוסעים הם אלה שיכולים להצית את האלימות, שאין לה כל הצדקה כאשר ישראל מקלה על מעבר סחורות לתוך עזה".