הציפיות הגבוהות בארה"ב יתגשמו? אג"ח המשכנתאות בשיא

מחיר האג"ח עלה אתמול ל-106.3 סנט ממחיר של 104.2 בסוף חודש מארס כאשר הפדרל ריזרב סיים תוכנית רכישת החובות בהיקף 1.25 טריליון דולר ■ היקף האג"ח של המשכנתאות המגובות נאמד בכ-5.2 טריליון דולר

מחירי אג"ח מגובות משכנתאות בארה"ב נסחרות במחירי שיא, לאור הציפייה בשווקים כי יותר ויותר בעלי בתים יצליחו להשיג מימון מחדש של ההלוואות שנטלו במסגרת תוכניות המימון של ממשל אובמה.

מחירי המשכנתאות, המגובות על ידי סוכנויות פאני מיי ופרדי מאק הממשלתיות או סוכנות ג'יני מיי הפדרלית, עלה אתמול (ד') ל-106.3 סנט ממחיר של 104.2 בסוף חודש מארס כאשר הפדרל ריזרב סיים תוכנית רכישת החובות בהיקף 1.25 טריליון דולר. יצוין כי היקף האג"ח של המשכנתאות המגובות נאמד בכ-5.2 טריליון דולר.

נתוני איגוד בנקי המשכנתאות בארה"ב שפורסמו השבוע מראים כי הבקשות למימון מחדש של המשכנתאות צנחו בכ-57% מאז השיא בשנה שעברה שנרשם בחודש ינואר. האיגוד עוד דיווח כי הריבית שנושאת משכנתא רגילה של רכישת בית ל-30 שנה ירדה ל-4.75% בשבוע שעבר לעומת רמה של 5.3% בחודש אפריל.

נזכיר כי אתמול פורסם כי מכירות הבתים החדשים בארה"ב במאי נפלו לשפל והסתכמו ב-300 אלף בתים בלבד לעומת צפי למכירות של 430 אלף בתים חדשים, זוהי הכמות הנמוכה ביותר של בתים חדשים שנמכרו בארה"ב מאז החל נתון זה להימדד ב-1963. מדובר בצניחה של 32.7% לעומת המכירות עליהם דווח בחודש אפריל בעוד שבשוק ציפו לירידה של 20% ל-405 אלף.

נתון מאכזב זה הצטרף לנתון מאכזב נוסף שפורסם מוקדם יותר השבוע ביחס למכירות הבתים הקיימים בארה"ב, מה שמצביע על כך ששוק הנדל"ן למגורים בארה"ב אינו מצליח להתאושש ללא תמיכת הממשל.