ברקליס יוצא מעודד מברזיל; מחיר יעד של 57 שקל לכי"ל

"לחברה מחזור עסקים מרשים, שם ומוניטין טובים ואפשרויות נוספות להתרחבות", מציינים כלכלני ברקליס בסקירה מיוחדת ■ עוד נכתב: "אין צורך להזכיר את חשיבותה של המדינה במארג הסקטור החקלאי"

ברקליס קפיטל מרוצים מאוד מכי"ל : לאחר ביקור של כלכלני ברקליס במפעל כי"ל בברזיל, מסיקים בברקליס כי לחברה מחזור עסקים מרשים, שם ומוניטין טובים ואפשרויות נוספות להתרחבות, כך עולה מסקירה מיוחדת שהגיעה היום (ה') לידי "גלובס". כי"ל מנוהלת על ידי עקיבא מוזס.

מהתרשמות ממקור ראשון, ראו הכלכלנים בברקליס אוניות פורקות סחורה של החברה למרות שיוני נחשב תמיד בתעשייה לחודש חלש. למרות שהתנאים יכולים להשתנות ומזג האוויר לעולם לא יהיה צפוי, ממשיכים בברקליס, לאחר שיחות עם עמיתים של כי"ל בתעשיית החקלאות בברזיל, להעריך כי המלאים במדינה נמוכים יחסית וכי הביקושים ממשיכים להיות חזקים בהסתכלות לתוך הרבעון השלישי של השנה.

בברקליס מתייחסים למניות הדשנים, שהיו תנודתיות מאוד בתקופה האחרונה, בין היתר בשל התנודתיות במחירי התירס, ומעריכים כי רמות המחירים הנוכחיות נוחות מאוד לכניסת משקיעים.

בהתייחס לברזיל כשחקנית מרכזית בשוק החקלאות, מציינים בברקליס כי אין צורך להזכיר את חשיבותה של המדינה במארג הסקטור החקלאי, שכן יש במדינה כ-22 מיליון הקטר של קרקע פנויה (מבלי לחשב את שטחי יערות הגשם), עובדה ההופכת אותה לאחד המקומות הבודדים שנותרו לגידולים חקלאיים במימדים עצומים.

בשורה התחתונה, מציינים כלכלני ברקליס שלושה רשמים עיקריים מביקורם בברזיל: ראשית, כי"ל נתפשת כספקית דשנים חזקה עם מחירים תחרותיים. שנית, חברות אשר הפסיקו או הפחיתו רכישות דשנים או קרקעות בשנים 2008-2009 חוזרות לרכוש; ושלישית, ישנה עוד עבודה על מנת להוריד את העלויות הנוספות לחקלאים בגזרות הלוגיסטיקה והתעבורה. בברקליס חוזרים על מחיר היעד למניית החברה ב-57 שקל.

נזכיר כי ברזיל מהווה חלק חשוב בהכנסות כי"ל, כשהמדינה אחראית ל-15-20% מההכנסות השנתיות של כי"ל.