הבינלאומי אישר איחוד הון: המניה תיכנס למעו"ף בעדכון הבא

כפי שנחשף ב"גלובס", הבנק יחלק דיבידנד של 800 מיליון שקל ויבצע איחוד הון ■ יובל בן זאב: משקיעים זרים עשויים להתעניין במניה לאחר הכניסה למעו"ף

כחצי שנה לאחר החשיפה ב"גלובס", דירקטוריון הבנק הבינלאומי אישר היום (ה') את מהלך חלוקת הדיבידנד השמן ואיחוד ההון שצפוי להכניס את מניית הבנק למדד המעו"ף בעדכון המדדים הבא שיתרחש בעוד חצי שנה. הבנק הבינלאומי מנוהל על ידי סמדר ברבר-צדיק.

בחודש ינואר חשף "גלובס" את המהלך האסטרטגי של הבינלאומי, במסגרתו יאחד הבנק את מניות 1 ו-5 למניה אחת על מנת להיכנס למעו"ף, וזאת לאחר שבנק דיסקונט ימכור את החזקותיו בבינלאומי. בנק דיסקונט מחזיק ב-26.45% מהבינלאומי. המהלך עדיין טעון אישור של המפקח על הבנקים רוני חזקיהו ושל ההמונה על הגבלים עסקיים רונית קן.

הבינלאומי יחלק 800 מיליון שקל כדיבידנד, מה שמשקף תשואת דיבידנד מיידית של 13%. יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, מעריך כי מדובר בסנונית הראשונה המבשרת את בואם של הדיבידנדים במערכת הבנקאית.

"הבנק הבינלאומי מסמן כאן את הדרך לבנקים האחרים", סבור בן זאב, המסקר את מניית הבינלאומי בהמלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 70 שקל למניה. "להערכתנו, לאחר אישור חלוקת הדיבידנד בבינלאומי ובהמשך להנחיות בנק ישראל (הון ראשוני מקורי 7.5%) סביר שנראה בנקים נוספים מכריזים על חלוקת דיבידנד, כאשר המועמד הראשון לחלוקה הוא בנק המזרחי, עם 8% הון ראשוני מקורי".

כזכור, בנק ישראל הודיע לאחרונה כי הוא שוקל לאפשר לבנקים לחלק דיבידנדים במידה וברשותם יחס הלימות הון ראשוני של 7.5% לפחות. המועמדים הראשונים לחלק דיבידנדים הם הבינלאומי, מזרחי טפחות ולאומי , כאשר ההערכות הן כי בנק הפועלים יפגר ברבעון אחרי שאר הבנקים בחלוקת הדיבידנד. בנק דיסקונט נחשב למועמד האחרון בלו"ז חלוקת הדיבידנד, שכן ההון הראשוני שלו הוא הנמוך במערכת הבנקאית.

בן זאב מציין שלאחר חלוקת הדיבידנד בבנק הבינלאומי יירד יחס הלימות ההון הראשוני ל-8.6% מ-9.9%, עדיין מעל היעד של בנק ישראל. לדבריו, "חלוקת הדיבידנד תשפר את התשואה להון; כך למשל, ברבעון הראשון הציג הבנק תשואה של 8.5% להון ובהתאמה לחלוקת הדיבידנד היינו רואים תשואה של כ-9.8%".

לאחר איחוד ההון צפויה מניית הבינלאומי להצטרף למדד המעו"ף בעדכון המדדים הבא שייקבע ב-15 בדצמבר וייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2011. הכניסה למדד המוביל בבורסה אמורה להגביר את הסחירות במניה, ובן זאב מעריך כי משקיעים זרים, שנמנעו עד כה מלהיכנס למניה, עשויים להתעניין בה.