הרב עובדיה יוסף: "למי שלומדת אצל אשכנזים נהיה מוח אשכנזי"

(עדכון) - פשרה לילית: בשלושת ימי הלימודים שנותרו לשנת הלימודים יכונסו יחד התלמידות האשכנזיות והספרדיות בעמנואל לימי עיון "לחיזוק אחוות ישראל"

בפשרה לילית שהושגה הלילה בבג"ץ הוסכם כי בשלושת הימים האחרונים שנותרו עד לסוף שנת הלימודים, ילמדו בנות חסידות סלונים האשכנזיות יחד עם התלמידות הספרדיות. התלמידות יכונסו יחד באולם וישתתפו בימי עיון בנושא "אחוות ישראל".

עמנואל יש בית-ספר שלנו. יש בו מאה וארבעים תלמידות, כן ירבו. והנה הלכו לבג"ץ ועתרו, שלא קיבלו האשכנזים. לא קיבלו? לך לספרדים. בשביל מה המלחמות? אדם שהוא ספרדי חייב לרשום את בניו תחילה למוסדות ספרדים" - כך אמר הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, בדרשת מוצ"ש השבועית שלו.

בדרשה, שעיקריה פורסמו באתר "בחדרי חרדים", אמר הרב: "כל אדם שהוא ספרדי - חייב להביא את בניו לישיבות ספרדיות. את בנותיו, לרשת החינוך שלנו, דרכה של תורה, חייב כל אחד לומר אני חייב לשים את בני אצל ספרדים. למרות שבנו בעל כשרונות, קופצים עליו אשכנזים. ישים בנו אצל ספרדים".

"הבנות האלה שלומדים אצל אשכנזים, יודעים את ההלכות שלנו? מה לומדים אותם? בן איש חי? מלמדים הלכות של אשכנזים. התלמידה הזאת שלומדת שם, נהיה לה מוח אשכנזי", אמר הרב.

"כל אדם שהוא ספרדי - חייב להביא את בניו לישיבות ספרדיות. את בנותיו, לרשת החינוך שלנו, דרכה של תורה. למרות שבנו בעל כשרונות, קופצים עליו אשכנזים. ישים בנו אצל ספרדים".