לקראת סיום המחצית: מדד נדל"ן כחול-לבן בתשואה שלילית

אפריקה מגורים ואירפורט סיטי ייפלטו השבוע ממדד ת"א-100, וביג תיקלט בו ■ מנופים זינקה בניגוד למגמה ואמות צללה, למרות שאופק דירוג האשראי שלה שודרג

בהתאם למגמה הכללית בשוק, ירדו השבוע שוב מדדי נדל"ן 15 וכחול-לבן, כשרק 4 מניות עלו מקרב המדד האחרון. כך, ימים ספורים לפני מחצית השנה, מציגים השניים תשואה שלילית מצטברת ב-2010. הטלטלה שניכרה בשווקים בחודשים האחרונים פגעה גם במקטעים הסולידיים יותר, ולראייה - מדד נדל"ן כחול-לבן רחוק כבר בשיעור דו-ספרתי מהשיא.

מנופים סגרה את השבוע בזינוק של 12.2%, לכאורה ללא סיבה נראית לעין. באוגוסט, נזכיר, מתוכננת ההשקה המחודשת של קניון ארנה בהרצלייה כקניון אופנה יוקרתי לאחר שיפוצים שארכו למעלה משלה ויותר מ-50 מיליון שקל. מעבר לכך, נזכיר כי בדיקת "גלובס" הוכיחה השבוע כי עליות שערים בולטות בקרב חברות קטנות לפני דיווח מהותי לבורסה הפכו לתופעה רווחת.

אם מנופים זינקה, אפריקה מגורים נפלה השבוע - ובשיעור דומה. זרוע המגורים של אפריקה ישראל תיפלט השבוע ממדד ת"א-100, ולמדד תצטרף נציגת כחול-לבן אחרת, ביג . בשבוע הקרוב צפויה תנודתיות במסחר על רקע עדכוני המדדים והמשקולות, כשלצד אפריקה מגורים נפלטת גם אירפורט סיטי מת"א-100.

לאפריקה מגורים לא עזר הדיווח על מימוש חלקה בהוד הכרמל בחיפה (60%) תמורת 14.4 מיליון שקל בתוספת מע"מ, מה שצפוי להניב לה, לפי הערכות, 9 מיליון שקלים, במטרה לסייע לתזרים המזומנים של החברה האם. גם אזורים מושפעת מהחברה האם, בוימלגרין קפיטל, שהשבוע נודע כי בנק מזרחי טפחות רשאי להעמיד את ההלוואה שניתנה לבוימלגרין כדי לרכוש את השליטה בה לפירעון מיידי בשל התכווצות שוויה ולפיכך שווי הביטחונות בהתאמה.

עדיין בענייני אימהות ובנות, חוסנה של אמות אושרר השבוע כשחברת דירוג האשראי מידרוג העלתה את אופק הדירוג שלה ("A1") ל"יציב" מ"שלילי". כזכור, הדירוג של אמות סבל בשל מדיניות הדיבידנדים של החברה האם אלוני חץ, שזכתה לביקורת בשל חליבת התזרים של החברה הבת. המשקיעים לא התרגשו, ואמות נפלה השבוע ב-7.5%.