ברקליס: ישראל תציג תשואה עודפת על הבנצ'מרק העולמי

כך עולה מסקירה גלובאלית מיוחדת, שהגיעה לידי "גלובס" ■ בברקליס מצפים עוד כי האינפלציה בישראל אמורה לרדת לאמצע הטווח הרצוי, הצמיחה בישראל תסתכם השנה ב-3.3% והצריכה הפרטית עתידה לטפס חזרה לרמות "נורמאליות" של 3% צמיחה לשנה

"ייצוא הטכנולוגיה הישראלית, סקטור פיננסי יציב ומדיניות כלכלית תומכת עזרו לצמיחת הכלכלה הישראלית", כך בחרו כלכלני ברקליס קפיטל לפתוח סקירה מקיפה מטעמם על שוקי העולם, אשר הגיעה לידי "גלובס".

בסקירה, מייחדים הכלכלנים פרק מיוחד על ישראל, במסגרתו הם מעריכים כי האינפלציה בישראל אמורה לרדת לאמצע הטווח הרצוי ומציינים כי בנק ישראל ממשיך לשמור על מדיניות מוניטארית מהודקת אך בברקליס מעריכים כעת כי בנק ישראל ידחה לעת עתה העלאות ריבית נוספות.

בברקליס מעריכים כי הצמיחה בישראל תסתכם השנה ב-3.3% ותאיץ מעט מעלה ב-2011. עם זאת, מביעים בברקליס דאגה מהיחלשות הייצוא הישראלי ומציינים כי לא ניתן יותר להתבסס על הייצוא וכי הם מצפים שהייבוא לישראל יתאושש מהר יותר מהייצוא מישראל.

עוד חוזים בברקליס כי הצריכה הפרטית בישראל עתידה לטפס חזרה לרמות "נורמאליות" של 3% צמיחה לשנה. לדעתם של כלכלני ברקליס, מנוע הצמיחה העיקרי של כלכלת ישראל יהיו ההשקעות, אשר צפויות לגדול ב-7% ב-2011 לאחר שנפלו בשיעור דומה ב-2009.

בשורה התחתונה מציינים בברקליס כי הם מצפים מהכלכלה הישראלית להמשיך ולהציג תשואה עודפת על הבנצ'מרק העולמי אך מוסיפים כי הסיכונים הגיאופוליטיים, דוגמת המתיחות מול לבנון והבעיות ברצועת עזה, קיימים.