הפעם גלגלי הצדק טחנו מהר: זורק הנעל על ביניש נשלח ל-3 שנות מאסר

בימ"ש השלום בירושלים הטיל עונש חמור על פיני כהן, שהורשע בשבוע שעבר בגרימת חבלה של ממש, היזק בזדון וזילות בית המשפט ■ כהן זרק נעל על נשיאת העליון דורית ביניש בחודש ינואר במהלך דיון בביהמ"ש

למען יראו וייראו: עונש חמור של 3 שנות מאסר בפועל נגזר היום (ד') על פיני כהן, שהשליך אחת מנעליו על נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש וגרם לנפילתה ולשבירת משקפיה. כן נגזרה על כהן שנת מאסר על-תנאי, והופעל חודש מאסר על-תנאי שהיה תלוי ועומד כנגדו בגין עבירות קודמות, וירוצה בחופף לעונש המאסר בתיק זה.

שופט בית משפט השלום בירושלים, שמעון פיינברג, ציין בגזר הדין כי "בעצם המעשה של זריקת חפץ על נשיאת בית המשפט העליון בבית המשפט העליון במהלך דיון משפטי - קרא הנאשם תגר על המערכת המשפטית כולה. זהו מעשה חסר תקדים בישראל, שבו מוחה בעל דין על תוצאת המשפט על-ידי תקיפת שופט באולם בית המשפט".

בשבוע שעבר הורשע כהן בעבירות של גרימת חבלה של ממש, היזק בזדון וזילות בית המשפט, לאחר שבמהלך דיון משפטי בבית המשפט העליון בחודש ינואר האחרון קם לפתע ממקומו והשליך לעבר הנשיאה ביניש את אחת מנעליו, תוך שהוא צועק לעברה "מושחתת, הרסת לי את החיים".

הנעל פגעה בראשה של ביניש סמוך לעינה השמאלית, ומעוצמת הפגיעה נשברו משקפיה, והיא נפלה ממושבה על הארץ. כתוצאה מהתקיפה דיממה הנשיאה מאפה, ונגרמו לה חבלות באפה ובמצחה.

במענה לאישום הכחיש כהן כי עשה את המעשה בזדון. סנגורו של כהן, עו"ד דוד ונטורה, ציין כי "אין מחלוקת כי הנאשם עשה את המעשה. לא היתה לו כוונה לפגוע בשום מקרה, זה היה מעשה של פרובוקציה ולא במטרה לפגוע בנשיאה או בכל אדם אחר".

בית המשפט דחה את טענות ההגנה וכן את בקשתו של כהן להזמין לעדות את הנשיאה ביניש, וכאמור הרשיע אותו בעבירות המיוחסות לו.

העונש שנגזר על כהן הנו עונש המקסימום הקבוע בחוק בגין עבירת גרימת חבלה של ממש, בה הורשע.

בגזר הדין כתב פיינברג כי "מקרה זה הינו חמור יותר ממקרים של איומים על שופטים כיוון שפגע בנשיאה".

לדבריו, מדובר בזילות של בית המשפט ברמה הגבוהה ביותר. "אסור שמקרה שכזה או דומה לו יחזור על עצמו. העונש חייב למלא את הייעוד של ההרתעה האישית כלפי הנאשם שבפנינו וגם את הייעוד של ההרתעה הציבורית, למען יראו וייראו", ציין.