הנחה ממוצעת על בית מעוקל בארה"ב: 27% ומחירו: כ-172 א' ד'

בשליש מסך עסקאות הנדל"ן למגורים בשוק האמריקני היו מעורבים נכסים בשלבים שונים של בעייתיות במשכנתא ■ ההנחות בודאי ימשיכו לנוע בין 25% ל-30% כאשר המלווים מנהלים בזהירות את מספר המכרזים החדשים על מנת להימנע מהצפת השוק

על רקע הגידול במלאים, בתים בארה"ב המצויים בתהליך של עיקולי נמכרו ברבעון הראשון בדיסקאונט של 27% בממוצע כאשר בשליש מסך עסקאות הנדל"ן למגורים בשוק האמריקני היו מעורבים נכסים בשלבים שונים של בעייתיות במשכנתא, כך עולה מנתוני RealyTrac שהתפרסמו היום (ד').

סך של 232,959 בתים שנמכרו בתקופה הנ"ל קיבלו הודעות על חדלות פירעון או על הוצאתם למכירה פומבית מהבנקים, מדובר בירידה של 14% לעומת הרבעון הרביעי ושל 33% לעומת רמת השיא שנרשמה לפני שנה. המחיר הממוצע בו נמכר נכס אשר נחשב לבעייתי היה 171,971 דולר. כאשר המחיר של בית המוחזק ע"י הבנקים היה כ-154,740 דולר והמחיר של בתים שנמצאים במצב של חדלות פירעון או מיועדים למכירה פומבית עמדו בממוצע על 199,950 דולר.

"ההנחות בודאי ימשיכו לנוע בין 25% ל-30% כאשר המלווים מנהלים בזהירות את מספר המכרזים החדשים של נכסים מעוקלים על מנת להימנע מלהציף את השוק" אמר ריק שרגה, סגן נשיא בכיר לשיווק ב-RealyTrac והוסיף, "אנו יוצרים באופן ברור יותר נכסי נדל"ן אשר יימכרו במחירים נמוכים ממה שהשוק מסוגל לספוג". נציין כי יותר מ-250 אלף עיקולים חדשים בוצעו ע"י הבנקים ברבעון הראשון.

מספר עיקולי הבתים בארה"ב קבעו שיא זה החודש השני במאי, כאשר עלייה נרשמה בכל המדינות בארה"ב, דווח החודש. הבתים אשר עברו לידי הבנקים זינקו ב-44% לעומת השנה שעברה, וככל הנראה יקבעו שיא חדש עם פרסום נתוני הרבעון השני.