גבעות: "1,571 חביות הופקו באיכות גבוהה"; משהה המבחנים ב-2 מקטעים

השותף הכללי החליט לדחות הכניסה למבחני ההפקה במקטעים 7 ו-8 עד לבדיקה באשר להימצאותה של "כיפת גז" ■ נערכת לפתיחת מקטעים 1-6 לזרימה ומעריכה כי יתקבל בהם קצב הפקה יציב

שותפות חיפושי הגז גבעות ממשיכה לעדכן על קידוח מגד 5. השותפות דיווחה הלילה (ד') לבורסה על הפעולות בקידוח ליד ראש העין - עד כה גבעות ביצעה מבחני הפקה במקטעים 1 ו-6 באתר, ובחלק מהמקטעים 4,5. במקטעים אלו התקבלו 1,571 חביות נפט שהכילו גם גז ללא מים.

בהודעה הלילית לבורסה מדווח השותף הכללי כי הנפט שהופק עד כה מהמאגר נשלח לזיקוק בבתי הזיקוק בחיפה ובו נמצא כי הנפט אובחן כנפט "באיכות גבוהה מאוד" וללא מים.

בדיווח הלילה גבעות מעדכנת כי בכוונתה לדחות את הכניסה למבחני ההפקה במקטעים 7,8 בקידוח, לאור חוות דעת של מומחים לפיה מקטעים אלה, הגבוהים יותר במאגר, אמורים להכיל "גז חופשי" - "הכוונה לגז במצב צבירה הטבעי שלו ואשר המקטעים שבהם הוא נמצא לא יכולים להכיל במקביל גם נפט", נכתב בהודעת החברה.

עוד טוענים בגבעות כי הימצאותו של גז חופשי במאגר עשויה להצביע על תופעה שנקראת "כיפת גז" - תופעה שכיחה הדורשת להפיק בשלב ראשון את הנפט במאגר ורק לאחר מכן את הגז החופשי. "בכל מקרה, ההחלטות בעניינים הנ"ל תהיינה החלטות הנדסיות ומסחריות". דגימות הגז והנפט שהופקו ממקטעים 4 ו-6 יישלחו למעבדה בחו"ל על מנת לאשר את הימצאותה של "כיפת הגז", ועד אז, כאמור, החליט השותף הכללי על דחיית הכניסה לשניים מהמקטעים באתר.

עוד הודיע השותף הכללי כי החליט להסיר את ה"פלאגים" המיוחדים שהוחדרו על מנת לאטום את המקטעים שנבחנו עד כה, וכן לבצע פעולת חירור במקטעים שטרם נבחנו עד כה (מקטעים 2 ו-3 וחלק ממקטעים 4 ו-5).

לאחר ביצוע פעולה זו, מקטעים 1-6 ייפתחו לזרימה עד שיתקבל קצב הפקה יציב. בגבעות מעריכים כי יתקבל קצב כזה, "אך אין בידי השותף להעריך בשלב זה מה יהיה קצב ההפקה היציב". בחברה טוענים כי במידה והקצב יצדיק זאת, השותפות תיערך להפקה לטווח ארוך.

לבסוף, גבעות מבהירה כי עד לקבלת קצב ההפקה היציב לא ניתן לגבש הערכה סופית באשר לשאלה האם מדובר בבאר מסחרית.