נעילה שלילית בת"א; מדד ת"א75 נפל 1.5%, גבעות עלתה 5%

גבעות עדכנה לגבי המשך הקידוח במגד 5 ■ לפידות חלץ גייסה אתמול 69 מיליון שקל בהנפקה - נפלה ב-13.5% ■ מגמה מעורבת בשוקי העולם בנעילת המסחר בת"א ■ המחזור הסתכם בכ-1.81 מיליארד שקל

בורסת תל אביב ננעלה היום (ה') בירידות שערים בפתיחת המחצית השנייה של 2010 אך המגמה השלילית שאפיינה את יום המסחר כולו התמתנה ככל שהתקדם היום לקראת הנעילה. נכון לשעת סגירת שבוע המסחר בתל אביב, נסחרים המדדים המובילים באירופה בירידות שערים והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על פתיחת מסחר מעורבת בניו יורק. מחזור המסחר בנעילת המסחר עמד על כ-1.81 מיליארד שקל.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ציין היום כי סביר להניח שעוד נראה ירידות שערים משמעותיות במדד המעו"ף, זאת מכיוון שהממוצע ארוך הטווח, ל-200 יום, נחצה כלפי מטה. איתות דובי נוסף הוא שהממוצע הנע ל-21 יום המשיך לרדת מתחת לממוצע הנע ל-200 יום.

לדעת סגל, התמיכה הבאה על גרף מדד המעו"ף היא ב-1,040 נקודות ויעד פיבונאצ'י הקרוב לירידה הוא 1,010 נקודות. ירידה ל-1,040 נקודות היא עניין של מה בכך, לדידו של סגל, אך מהלך מתחת ל-1,040 נקודות ייתן אישור נוסף למגמת הירידה.

להערכת סגל, על שינוי מגמה לעליה קשה כרגע לדבר אבל תמיד צריך להיערך להפתעות. נראה שמהלך מעל 1,097 נקודות יחשב סימן שורי משמעותי. כל עלייה עד השער הזה תיחשב תיקון למגמת הירידה, המגמה שכאמור הוא מניח שתימשך.

גבעות זינקה 5%; לפידות חלץ נפלה 13.5%

סקטור הנפט והגז הטבעי המשיך לעמוד במרכז העניינים. אתמול דיווחנו כי בימים אלה מקדמים משרדי החוץ והמשפטים את הצעת חוק "האזורים הימיים", שבמרכזו הכרזת "אזור כלכלי בלעדי" על שטחי הים שממערב לישראל. ההכרזה על אזור כלכלי בלעדי פותחת בפני ישראל את הדרך להצטרפות לאמנת הים מ-1982. באזורי הים של ישראל אותרו עד היום כמויות גז טבעי בשווי של יותר מ-40 מיליארד דולר, בעיקר בתגלית תמר. החברות העיקריות שהושפעו מההתרחשויות: קבוצת דלק , ישראמקו , דלק אנרגיה , אבנר , דלק קידוחים ורציו.

דלק קידוחים, אגב, דיווחה הבוקר כי המנכ"ל צביקה גרינפלד, מסיים את תפקידו לאחר 17 שנים שבהן כיהן כמנכ"ל החברה, וזאת מתוך רצון לצאת לדרך חדשה ועצמאית ולבחון כיוונים חדשים.

יחידות ההשתתפות של גבעות ריכזה עניין רב. השותפות דיווחה הלילה לבורסה על הפעולות בקידוח ליד ראש העין - עד כה גבעות ביצעה מבחני הפקה במקטעים 1 ו-6 באתר, ובחלק מהמקטעים 4,5. במקטעים אלו התקבלו 1,571 חביות נפט שהכילו גם גז ללא מים.

בשיחה עם "גלובס" אומר טוביה לוסקין, הגיאולוג הראשי של גבעות כי "אנחנו מתקרבים לסיומם של מבחני ההפקה ואנו מתכוונים לפתוח את הבאר לזרימה חופשית. השלב האחרון של המבחנים שאותו אנחנו מבצעים עכשיו עשוי לערוך כ-2-3 שבועות. בסוף המבחן נדע אם הבאר היא מסחרית או לא. זה הרעיון שעומד מאחורי ההודעה".

לפידות חלץ נפלה 13.5% לאחר שהשותפות גייסה אתמול 69 מיליון שקל בהנפקה.

חברת גזית שבשליטת חיים כצמן פירסמה הבוקר הודעת עמדה לקראת האסיפה הכללית המיוחדת של אורמת שנקבעה לתאריך 21.7.10, בעוד כשלושה שבועות. בהודעה תוקפת גזית, המחזיקה ביותר מ-15% מהון המניות של החברה, בחריפות את התנהלות הנהלת אורמת ואומרת: "גזית מודאגת מהתנהלות אורמת בשנים האחרונות... וכן ממצבה של החברה שאינו מזהיר (בלשון המעטה) וממחיר המניה שמגיב בהתאם".

דלק נדל"ן דיווחה הבוקר כי חברה בת זרה (50%) בבעלות עקיפה של DGRE חתמה על הסכם מחייב עם צד שלישי למכירת מלוא הזכויות בנכס הממוקם בשווייץ בכ-56 מיליון פרנק שוויצרי (כ-201 מיליון שקל). יתרת החוב על הנכס מסתכם בסך של כ-45.2 מיליון פרנק שוויצרי (כ-162 מיליון שקל). חלקה הצפוי של DGRE בתקבולים בגין מכירת הנכס (בניכוי הוצאות והתאמות מוערכות ולפני מס החל על החברה המוכרת) הינו כ-5 מיליון פרנק שוויצרי (כ-18 מיליון שקל).

חברת מזור , העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית, דיווחה היום על מכירה של מערכת שנייה בארה"ב תמורת כחצי מיליון דולר. מזור משלימה בכך מכירה שנייה של המערכת הרובוטית לניתוחי עמוד שדרה, ה-Spine Assist, בארה"ב ברבעון השני ובתמורה כוללת של כמיליון דולר. השוק האמריקאי מהווה את יעד המכירות המרכזי של מזור לשנים הבאות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]