השוק מתחמם: נוביצקי חתם בדאלאס עבור 80 מיליון דולר ל-4 שנים

זהו החוזה הגבוה ביותר שנחתם עד כה בשוק הפרי-אייג'נטס של ה-NBA; הכוכב הגרמני ויתר על חוזה מקסימום שהיה יכול להבטיח לו 96.2 מיליון דולר כדי להישאר במאבריקס

בשוק הפרי-אייג'נטס של ה-NBA ממתינים אמנם להחתמות הגדולות של לברון ג'יימס ודוויין ווייד, אבל בינתיים נסגרים לא מעט חוזים משמעותיים. לפנות בוקר (א') נסגר החוזה הגדול ביותר עד כה בשוק, כאשר דירק נוביצקי חתם לארבע שנים נוספות בדאלאס עבור חוזה כולל שיבטיח לו לפחות 80 מיליון דולר.

נוביצקי, 32, נחשב לאחד משחקני הפרנצ'ייז הבודדים בליגה, אחרי ששיחק בכל 12 שנות הקריירה שלו ב-NBA במאבריקס. הוא השחקן השני בלבד בליגה שחתם על חוזה שלא מאפשר לו מעבר לקבוצה אחרת (no trade clause), ביחד עם קובי בראיינט מהלייקרס.

נוביצקי ויתר על השנה האחרונה שלו בחוזה שהיתה אמורה להבטיח לו שכר של 20 מיליון דולר בעונה הבאה בדאלאס, כדי להפוך לשחקן חופשי (פרי-אייג'נטס). על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, כדי לקבל חוזה חדש במאבריקס הסכים נוביצקי לבוא לקראתו של הבעלים מארק קיובן ולוותר על שכר מקסימום של 96.2 מיליון דולר ל-4 שנים. החתימה הרשמית תהיה רק אחרי ה-8 ביולי - המועד הראשון בו מותר לפרי-אייג'נטס לחתום על חוזים.

חוזה העתק שצפוי להיחתם בקרוב בשוק הפרי-אייג'נטס הוא ההחתמה של ג'ו ג'ונסון באטלנטה הוקס עבור 120 מיליון דולר לשש שנים.