דלק נדל"ן מנהלת מגעים למכירת מניות ויתניה לחברת הפניקס

הפניקס מתעניינת ברכישת מניות (עד 20%) ויתניה על רקע רצון להשקעות בתחום הנדל"ן ■ באם המגעים יגיעו לכדי הסכם, החברות יתקזזו על יתרת הלוואה שחייבת דלק נדל"ן להפניקס

בהמשך לדיווחים של דלק נדל"ן כי היא בוחנת בחודשים האחרונים מכירת האחזקה שלה (48%) במניות החברה הבת ויתניה, החברה מעדכנת היום (א') כי חברת הפניקס החלה להתעניין ברכישת המניות (עד 20%) והחברה מנהלת איתה מגעים. כמו חברות ביטוח אחרות, גם בהפניקס רוצים השקעות בתחום הנדל"ן ורואים ברכישת ויתניה הזדמנות.

במסגרת המגעים, דלק נדל"ן והפניקס הגיעו להבנות בדבר החזר ההלוואה שטרם שולם, והוא יידחה עד אוקטובר השנה. באם תהיה התקדמות במגעים על מניות ויתניה והעסקה תיחתם, שתי החברות יתקזזו על יתרת החוב מההלוואה. באם המגעים לא יגיעו לכדי הסכם, דלק נדל"ן יחזירו להפניקס את יתרת ההלוואה.

הפניקס הודיעה על מתן ההלוואה בסך 75 מיליון שקל לדלק נדל"ן בסוף אוגוסט 2008 לתקופה של עשר שנים. מדובר היה בניצול מסגרת אשראי שסוכמה בין הצדדים כבר בספטמבר 2005. עד כה דלק נדל"ן שילמה להפניקס 50 מיליון דולר מתוך 97 מיליון שקל (קרן ריבית והפרשי הצמדה), ולפי ההודעה יתרת כל ההלוואות שטרם נפרעו עומד על 135 מיליון שקל - ומועד הפירעון נדחה, כאמור, לחודש אפריל.